Icoon vs icoon. Kan moeilijk kiezen voor 2017

Inderdaad :+1:

Alleen niet beide eind jaren 60. De Carrera uit 1963 en de El primero uit 1969

1 like

Voor rmij toch wel 2 verschillende horloge … en anders is de helft van wat er op de markt is wel een ā€˜rip-off’ van de andere helft :wink:

Verder beide wondermooie klokken imo :heart_eyes:

Ik vind zelf de Monaco in het echt een beetje tegen vallen.
En hoe lang zo’n square case leuk blijft?..
Dus de Speedy zou mijn keuze zijn uit deze twee.
Deze zit ook heel erg prettig om de pols.
Of de Primero natuurlijk :wink:

Grt.

:wink:

6 likes

So, maar die is ook echt rete vet! :heart_eyes:
Nooit eerder gezien

1 like

Kopen kopen kopen :imp:

Heb ze beiden gehad en de speedy na een half jaar verkocht omdat ik 'm toch net iets te saai vond. Bovendien blijft ie voor altijd in 't assortiment dus kan je 'm altijd alsnog kopen.
Dus in dit geval de Monaco, bovendien is de Speedy Pro een handwinder waar ik moeilijk aan kon wennen.

Ps. Mijn Monaco Calibre11 komt binnenkort te koop. Wil budget vrijmaken voor andere zaken.

Heb ze beide. Opmerking over speedy te saai begrijp ik wel. Zitten beide op racing strap (Monaco op de af fabriek geleverde, Omega op een OEM omega met Omega vouwsluiting). Merk dat de Omega niet weggaat, dat zou zonde zijn, maar ook weinig draagtijd krijgt.

De calibre 11 daarentegen… heel cool… apart… zeldzaam en heerlijk…

1 like

Wow. Iedereen bedankt voor de vele reacties

Heb gisteren in Amsterdam beide om gehad.

Monaco is te dik en net wat te groot . Helaas

Edit. Omega speedy was mooi. Prima bevallen. Zenith niet gezien bij de juwelier op de Dam. Ook Rolex om gehad. Deed mij eerlijk gezegd niet heel veel. Wel zeer aardig geholpen.

Zenith moet ik dan nog eens proberen.

Als ik nu de tudor Heritage chrono erbij zou pakken vs speedy en de zenith?

1 like

Tsja, deze nieuwe el primero is in mijn ogen weer een ongebalanceerde ripoff van de originele El Primero. Waar wel gewoon voldoende ruimte was voor 3 registers…

Bij twijfel altijd voor de Speedmaster gaan. Krijg je geen spijt van en schrijf je niet op af. Bij de andere voorbeelden kan dat anders lopen.

Niet helemaal in de zin dat ze ook toen overlappend waren
Daarnaast ook niet zonder dat het ten koste ging van de indices op 3 & 9
Maar snap je punt :wink:

Yup dat is DE versie in mijn ogen naast de vintage Carrera.

Is in het echt nog veel mooier dan op de plaatjes met dat bolle saffier (Glassbox noemen ze dat geloof ik bij TH)

Groeten,

Noel.

1 like

Als je de Monaco kan hebben qua maat dan zou dat mijn eerste keus zijn.

Een Speedy valt qua diameter en dikte bijna altijd goed uit op de gemiddelde pols.

Even passen lijkt me de beste optie vooral voor de Monaco want dat draagt wel anders dan een Speedy. (Edit: Zie net dat je de Monaco al gepast hebt en te groot was)

Groeten,

Noel.

Als je van vintage houdt dan kan je een tudor big block ook overwegen.

6 likes

Als enige klok zou ik een Speedy kiezen
Maar deze is ook erg fijn hoor;

5 likes

Ik blijf die huidige re-issue rare verhoudingen vinden hebben, net te groot en te dik en de subdials teveel naar binnen.