Icoon vs icoon. Kan moeilijk kiezen voor 2017

Beste mede forum leden.

In 2017 wil ik gaan kijken voor een chronograaf.

Ik zit erg te twijfelen tussen de

en de

Ik heb advies nodig. Welke zouden jullie kiezen?

Wat betreft de Monaco. Hoe groot is dat ding op de pols? Heb totaal geen ervaring met vierkante horloges. Seiko Sumo is wat ik zo ongeveer max kan hebben?

Andere voorstellen van een chronograaf in de categorie tot ongeveer €5500 zijn ook welkom.

3 likes

Met afstand de Speedmaster, al is dit ook een hele mooie kandidaat:

7 likes

Naast deze twee iconische chrono’s zou je ook de El Primero kunnen meenemen
Van deze drie vind ik de Zenith het mooist
De Heuer zou mijn tweede keus zijn omdat de Speedy te veel een alleman’s vriend is
Qua afmeting op de pols is de monaco goed te doen als je uit dee voeten kunt met een Sumo

1 like

Ben je ook echt aan het kijken naar een Speedmaster cal. 321 zoals op de foto? In dat geval zou ik zeker voor de Speedmaster gaan! In alle andere gevallen ook wel eigenlijk :wink:

1 like

Iedereen lijkt inmiddels al een speedmaster te hebben, ga lekker voor de Monaco!

3 likes

Great minds think alike :wink:

1 like

Beide zijn iconen maar de zenith zal ik absoluut ook bekijken. Zeker als je een icoon chronograaf wil.

Mijn tip is eerst ze te passen. Om je pols kan je het best beslissen. foto’s en specs geven alleen maar een indruk. Om je pols ervaar je het best en voel je een klik (of niet of allemaal)

Veel succes

Enne voor mij is zenith eerste keus en dan de speedmaster.

De Monaco is naar mijn smaak erg hoog op de pols en de vierkante vorm in deze combi is dan duidelijk minder comfortabel.
Dus wat draagcomfort betreft zou de omega het winnen bij mij.

Ik zou voor de Monaco gaan… Is lekker out of the box :wink:

De Monaco steekt er met kop en schouders boven uit!

Monaco,… Lelijk ding naar mijn mening.

Speedmaster daarentegen vind ik een tophorloge. Heerlijk comfortabel, prachtige geschiedenis en een leuke bandenswapper.

Bij deze twee de Speedy. Maar de juiste Carrera… :heart_eyes:

6 likes

Ondanks dat ik een grote fan van Omega ben, heb ik wél een monaco en geen Speedmaster in de originele uitvoering.
De Monaco vind ik wat origineler door de kastvorm, en zeker de “Steve Mcqeen” uitvoering is echt niet te versmaden.
Qua grootte denk ik dat je hem zeker zult kunnen hebben, maar best kan je eens gaan passen.

1 like

geen van beide, de Zenith is het minst clichématig

Ik vind de Tag Heuer Monaco helemaal geweldig, vooral die Calibre 11. Dus voor mij zou de keus eenvoudig zijn.
:+1:.

Monaco is cool. Speedy komt toch ooit wel een keer.

Wordt dit je enige horloge? Waar zou deze anders naast komen?

Vooralsnog de Speedy btw!

Die Heuer is mooi maar natuurlijk gewoon een El Primero “rip-off”

Zoek de verschillen

• Kleucombinatie
  • Blauwe ring
  • Rode secondenwijzer
  • Datum op 6
  • Etc …

1 like

Ben ik het niet mee eens. Tag hoeft niet te kopieeren van Zenith. Zij kunnen uit hun eigen geschiedenis putten. Bv de 7853 uit ~1970:

Natuurlijk zijn er gelijkenissen. Beiden hebben hun roots in eind jaren 60. Veel klokken leken toen (en nu ook nog) op elkaar.

Deze carrera in re-issue zou idd een mooie zet zijn
Heuer historie is prachtig en TAG lijkt er (eindelijk) op terug te grijpen
Ze blijven scizofreen als het gaat om het logo TAG Heuer versus Heuer voor de “heritage” modellen
Dit naast de pogingen om een jonger publiek aan te spreken
Don’t get me wrong, de (Jack) Heuer Chrono('s) staan hoog op mijn verlanglijstje