Mijn sluiting mag mijn inziens wat meer naar het midden van de pols. Gezien de vorm van de sluitdelen. Optisch zit de buiten de sluiting ook. Mijn wijzer plaat wil ook een beetje naar de pinkzijde “zakken” ipv midden op de pols.
Aan de 6 uur kant heb ik 2 schakels over. Aan de 12 uur kant 2+halflink.
1 schakel van 6 naar 12 plaatsen en evt de halflink naar 6?
Hoe zien jullie dit?
Dat is ook afhankelijk van de binnenkant van de sluiting. En natuurlijk draagcomfort.
Ik zou in jouw geval sowieso een schakel toevoegen aan 12 uur kant. Hij oogt te strak.
Ik kannje tekst niet aanpassen … (te laag trustlevel?)
Optisch zit de sluiting misschien wat te veel uit het midden.
De binnenspelen van de sluiting (zie foto) zit echt aan de rand van de pols ipv meet gecentreerd.
Nee het zit goed, ik heb een rare knobbel en door de positie van de arm lijkt ie te strak.
Idd gewoon eens voelen wat het draag confor doet met aanpassen van schakels
Ja. Verplaatsen. Bij deze band dan.
Je kan het toch gewoon proberen? Wat let je.
Bij zit de sluiting nooit gecentreerd geplaatst en altijd meer richting duimzijde. Dus, standaard zitten er bij mij altijd veel meer schakels op 12 uur dan op 6 uur.
normaal gesproken is de 12uur kant van de band langer dan de 6uur kant
Ik kan het op de foto niet zien, maar ik denk dat je de strakste stand van de fijnafstelling in de sluiting gebruikt. Ik vind dat zelf niet prettig omdat de sluiting dan teveel naar de 6 uur kant gaat en de band aan deze kant korter lijkt. Als je hier ook last van hebt kun je het beste proberen om een passende maat te vinden waarbij de fijnafstelling in de buitenste gaatjes zit.
Is ook deels afhankelijk van de vorm van je pols. Om de kast centraal op mijn pols te krijgen moet ik bij de 12u kant één link meer hebben.
Ik kijk heel simpel hoe de vouw- of vlindersluiting om mijn pols valt en daar pas ik de positie en hoeveelheid schakels op aan.
Maakt daarbij niet uit of ik een leren of stalen band gebruik.
Leer is soms iets lastiger omdat je over de lengte van de bandstukken aan weerszijden minder controle hebt.
Bij een vlindersluiting maakt het minder uit omdat de kromming in de sluiting veel vlakker is en symmetrisch.
Het betekent wel dat bij mijn polsen een vouwsluiting per definitie zelden in het midden zit.
De 12 uur kant zet ik altijd 2 schakels langer dan de andere kant, soms wil het omkeren van de delen ook wel helpen, ook weer met inachtneming van het eerdere
in het algemeen heb ik ook 1 of 2 schakels meer aan de 12 uur kant. En dan moet de sluiting in het midden hangen als je het horloge vastpakt of zo neerlegt zoals op de foto’s van RDK. Maar soms kan een sluiting langer of korter zijn en toch prettiger zitten met nog een extra schakel aan de ene of andere kant. Kwestie van proberen.
Wat is “OCD”?