Idee m.b.t. Rikketik

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden een enthousiaste meelezer op dit forum. Ik probeer te begrijpen waar het over gaat, ik vraag me af waar jullie de centen vandaan halen èn verlekker me aan de geplaatste foto’s.
Die maanden meelezen hebben meer vragen opgeroepen dan beantwoord en ik ben er nog steeds niet in geslaagd een voor mij begrijpbaar boek op de kop te tikken over de techniek van horloges (Ik heb wel dat fotoboek van uitg. Könemann gekocht).

Nu moet ik zaterdag aanstaande in de regio Utrecht zijn en dacht dat bezoek te koppelen aan De Rikketik in Houten.
Is er iemand van jullie die dan tijd heeft om ergens tussen 10:00 en 11:00 een half uurtje met mij over de beurs te lopen en met mij te praten over en kijken naar horloges. Ik ben niet van plan noch in de gelegenheid om iets te kopen, maar ik wil gewoon kijken en luisteren.

Ik denk dat ik al die zaken die hier voorbij komen moet zien, voordat ik ècht begrijp waar jullie het over hebben…

Mocht De Rikketik niet de meest handige plaats zijn voor wat ik wil, dan hoop ik dat er iemand is, bij voorkeur in de regio Brabant Zuid-Oost, die een keer iets workshopachtigs wil organiseren over soorten uurwerken, techniek etc. Ik bedoel soorten uurwerken en hun functie laten zien, niet het repareren.

Hopelijk tot ziens!

Mijn beste,

Leuk idee van die workshop.
Misschien kan je met een regionale juwelier / horlogier tot een vergelijk komen.

Orlologio Signaturis Temporis

Als het je uitkomt kunnen we wel een keertje afspreken bij Juwelier Pijnenburg in Eindhoven. Ik kom hier wekelijks en ken de eigenaar vrij goed :slight_smile: en hij kan je vanalles laten zien!

Ik hoor het wel,

Jörgen

Hallo Jörgen,

Van dat aanbod wil ik graag gebruik maken! En misschien is het idee van Tissot62 dan meteen door te voeren. Denk je (en Tissot62 ook) dat er meer mensen belangstelling hebben voor een workshop?

Groeten!

Mijn beste,

Over het algemeen genomen is mijn ervaring dat de meeste horlogepassionisten van dit forum toch vrij goed op de hoogte zijn van de horlogematerie. Doch ervaar ik ook dat er met name de laatste maanden een aantal nieuwe horlogepassionisten in spé op het forum hun eerste horloge(s) tonen en daar nagenoeg weinig over weten.
Ook ik behoor tot die laatste categorie. Maar met de computer, het forum, beursbezoek, de juwelier / horlogier, de nodige boeken en magazines kom je toch ook een heel eind op weg naar het vergaren van meer kennis over horloges.

Helaas ben ik vanwege mijn handicap (MS) niet altijd in staat om bv naar het ’Limbo Watch’ treffen van Hans te gaan. Ook daar steek je de nodige kennis op, zie je horloges van anderen, kan je vragen stellen en dit alles in een ongedwongen en gezellige sfeer.

In concreto denk ik dat er best wel belangstelling zal zijn voor een workshop, een lezing, een gezamenlijk bezoek of wat dan ook. En als een mede forumlid vanwege zijn horlogekennis hier inhoud aan kan geven mag daar wat mij betreft ook een financiéle vergoeding tegenover staan. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Beste Laury,

Een workshop en/of met meerdere mensen op hetzelfde moment de juwelier tijdens winkeltijden te bezoeken lijkt me niet erg handig.

Hallo Jurgen,

Ik dacht dat je de juwelier van Pijnenburg, omdat je hem kent, zou kunnen vragen een praatje te houden. En dat uiteraard niet als de winkel open is. Die workshop hoeft helemaal niet in een winkel plaats te vinden…

Wij hebben zelf trouwens heel goed contact met een andere juwlier in de regio, die is zonder meer horloge gek. Die kan ik dus ook aan de tand voelen. Maar omdat er voorlopig echt geen budget is voor een nieuw horloge zou ik me wel erg bezwaard voelen als de juwelier in kwestie denkt dat er wel verkocht gaat worden.

Dat hoeft toch echt niet Laury.

We spreken gewoon een keertje af bij Pijnenburg, kom daar elke week. Maken we gewoon een praatje en laat
hij je vanalles zien. En dat van die workshop, zal eens een balletje opgooien.

Jörgen

Foutje bedankt
Genesis