Ideeën: black bezel diver / beater

Ik heb net de DS Actiondiver 38mm binnen, echt een heel gaaf horloge. Moeilijk op de foto vast te leggen.

Erg comfortabele bracelet.

616 euro bij Olfert&Co.

5 likes

Al eens naar crepas watches gekeken?

2 likes

Officieel geen duiker, maar ik vind dat ie er dicht bij in de buurt komt. O ja je moet je budget voor nieuw een beetje oprekken, gebruikt kan misschien nog wel. Sinn 104

8 likes

Tof ding wel.

1 like

Ja hé? Ik zeg doen @Kahan lekker low budget shoppen want we weten allemaal dat ie daarna door gaat naar de volgende HFer (ik weet zelluf) :grin:

2 likes

Als je tot 1000 wil gaan past een nieuwe Squale 1521 op mesh perfect binnen je budget.
Heb zelf de DS action van Certina ook weleens gepast en de Squale is naar mijn inziens kwalitatief gewoon een stuk meer.

Weleens een 1521 om gehad?

4 likes

+1 voor SPB143, maar dan wel voor de versie mét lume op drie uur als het aan mij ligt.

Gelukkig is het een ontzettende bandenslet sterke kast om verschillende horlogebanden mee te combineren… want ik was niet erg onder de indruk van de gevoelsmatige bouwkwaliteit van de metalen band.

Internetplaatjes:

IMG_2353

IMG_2352

watch-straps-seiko-spb143-strap-set-34686526161059_1200x

2 likes

Wat is het?

1 like

Een Serica 5303-1

5 likes

Een Serica :ok_hand: sexy stuff :grin:

Edit:
Ninja’d door @fabianvn :sweat_smile:

3 likes

Blasted Squale 1521 Militair

Misschien de COSC

Of wat dacht je van een Citizen NB6004

4 likes

Die tweede Squale, gaaf! :sunglasses:

1 like

Isotope Hydrium Blue Night

Farer Endeavour (met interne bezel)

Christopher Ward C60 Trident Pro 300

Halios Seaforth (als je er tweedehands één kan vinden)

Doxa Sub 200

6 likes

Kijk eens naar een 2e hands Seiko SBBN 300m tuna.
Die zitten in je prijsklasse, zijn wel wat aan de grote kant, maar door de korte afstand tussen de bandpinnen goed draagbaar, goed quartz uurwerk (paar seonden per maand afwijking) en een bumper voor het geval het echt fout gaat.
Niet de allermooiste, wel een die echt jarenlang meegaat en een batterijwissel kost minder dan een uurwerkservice van een automaat.

2 likes

Leuk om te zien dat er toch veel opties zijn voor een ogenschijnlijk makkelijke vraag!

1 like

Unimatic?

2 likes

Ik zou voor de SPB317 gaan op een tropic strap. Eindelijk een dunne Seiko duiker, onbezorgd dragen en een eigen smoel :blush::+1:

6 likes

Dat zijn zo’n beetje alle duikhorloges? :face_with_raised_eyebrow:

Anyway, deze anders?

Je zegt het al: Longines HC. Case closed.

1 like

+1 voor de Squale 1521 :+1:
Ik heb 'm in het blauw. Maar hij is er dus ook in het zwart (en nog veel meer uitvoeringen, trouwens). Van al mijn horloges draag ik 'm gewoon het meest: goed gebouwd, mooi, comfortabel, mooie heritage. Echt waar voor je geld! Zo blij mee dat ik er een tijdje geleden nog eentje bij kocht! :slightly_smiling_face:

3 likes