Kijk, de suggesties komen steeds beter in de buurt van de wensen, hahaha.
Seiko kan wel solar day-dates maken, maar doet dat tegenwoordig niet meer in de duikers. Echt jammer.
Geen idee of deze nog te krijgen zijn 2e hands aangezien dit vintage modellen zijn… Lijkt mij wel precies wat je zoekt.
(en even een dom idee tussendoor )
Om even wat ideeen de wereld in te smijten
Oeh, die vintage seiko is erg tof!
Verder komt de bn0180 komt nog steeds het meest in de buurt van de wensen:
Ik heb nog eens over je openingspost nagedacht.
G-Shock van 50 ballen die niks weegt, en waarbij je bij het naar buiten stappen de stopwatch-functie aanzet. Bij 20 minuten ben je klaar. Of de hartslagmeter vervangen door een Apple watch of zo. Die hebben naast hartslagmeting ook gewoon een tijd / stopwatch functie.
Er zijn veel manieren om 20 minuten te timen die niets met een tweekleurige bezel van doen hebben.
Je kunt je Turtle voor het hardlopen ook gewoon drie keer een slinger geven, de bezel naar de huidige stand van de minutenwijzer draaien en dan gewoon gaan lopen. Als je 20 minuten wilt timen op de bezel hoeft het horloge natuurlijk helemaal niet goed te staan met de tijd.
Ja, draag die Turtle dan gewoon, man. Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds ben je te lui om de Turtle goed te zetten voor alleen het timen van die loop, anderzijds zeg je horloges meerdere dagen te dragen… You must choose, welke is het nou?
Na al die maanden (jaren?) geleuter in de ruimte komt daar dan eindelijk iets verstandigs naar voren.
Houd dat vast. Vaker doen. Het werkt.
Ben je bekend met aankopen bij die divestore? Prijzen zitten wel goed zo te zien
Nee joh, ik zocht op google naar “pepsi dive watch solar” en grappig genoeg was dat één van de advertenties die naar voren kwam.
Dank voor het meedenken en uitgebreide antwoord. Yes, ik draag mijn horloges meestal meerdere dagen achter elkaar. Ik heb een stuk of 5 in regelmatige roulatie. Wil ik gaan lopen, is de kans dus 80% dat de turtle opgestart moet worden.
Ik weet dat er meerdere manieren zijn om 20 min te timen, ik vind het gewoon het fijnst om mijn looptijd analoog af te lezen. G-Shock heb ik overwogen. De Turtle vind ik gewoon het fijnst om onderweg te rekenen, vanwege die 20:40 bezelindeling.
Vandaar dat ik benieuwd ben of er een kwartsvariant is, en dan gooi ik er meteen de andere wensen bij die ik aan de mdv106 zou willen toevoegen. Die doet het ook prima, en veel moeite is het idd niet om de turtle even aan te slingeren en goed te zetten (want dat moet van mezelf )
Ik ben gewoon benieuwd of er horloges zijn waar ik niet aan had gedacht, die ik nog niet had ontdekt.
Ik heb nog aan yacht timers zitten denken, maar die doen het ook in 15 minuten.
Kan dit iets zijn voor jou? Krijgt te weinig polstijd bij mij, dus laat gerust via PM weten als je interesse zou hebben!