Ik ben op zoek naar een aanvulling in de collectie.
Met hardlopen heb ik rechts een hartslagmeter, en wil ik links liefst een analoog horloge met duikbezel, waarbij de 20 minuten in andere kleur zijn als de rest. Een 20min pepsi bijvoorbeeld, zoals m’n spr779.
Nu draag ik die turtle niet dagelijks en heb ik niet altijd zin om die goed te zetten voor een loop. Dan gaat de mdv106 mee. Op zich prima, maar een paar dingen mis ik daarop:
Geen dagaanduiding (natuurlijk niet erg tijdens de loop, maar ik draag mijn horloges meestal een aantal dagen achter elkaar en dan vind ik de dagaanduiding wel fijn).
Geen pepsibezel.
En het is een kwarts. Een solar heeft mijn voorkeur.
Kortom, de wensen:
quartz (liefst solar)
tweekleurige duikbezel (liefst 20 min.)
datum (liefst dag+datum)
Budget +/- €200 voor solar, minder voor kwarts.
Grootte niet zo belangrijk, ergens tussen 38mm en 45mm is prima. Als ie maar niet te dik is (max 12mm, of iig niet hoog dragend op de pols).
Kleurtje heeft de voorkeur, maar niet-zwarte duikers lijken zeldzaam.
Geen sunburst.
Aanvulling:
Geen plexi
Geen klikloze bezel
Opties die ik in gedachte heb:
Citizen bn0151 met evt een skx009 insert (schijnt te passen).
Citizen bn0180, de excalibur met zwart-zilveren bezel.
De Seiko sne107 is uit productie en onvindbaar, dat was anders een fijne optie geweest vanwege de day-date.
Hebben jullie misschien andere suggesties waar ik niet aan heb gedacht?
De Timex valt af, plexi en klikloze bezel zie ik niet zitten na mijn Vostok ervaring. Niet dat het slecht is, maar ik vond het niet fijn. Toegevoegd aan de wensenlijst.
En de Tudor en Steinhart suggesties, gefeliciteerd met jullie aankopen. Maar ze voldoen niet aan mijn wensen. Ik heb voldoende automaten en zoek dus kwarts of solar.
Nee, dat is wat je zoekt. Ik vraag me af waarom je iets zoekt wat je al hebt speciaal om dat naast je hartslagmeter te gebruiken tijdens het hardlopen.
De hartslagmeter heb ik op afstand en hartslag staan. Mijn tijd vind ik fijner om op een analoog horloge af te lezen. Die 20min bezel vind ik overzichtelijk om de resterende tijd voor de beoogde afstand in te schatten… hardloophobby-afwijking
Ik maak me er sterk voor dat de bezel op die Timex hetzij nep is, en dus niet draaibaar, hetzij tweezijdig draait. Er was iets mee. Het is heel erg geen duik-bezel.
Ik weet niet waarom, maar Seiko solar uurwerken hebben geen dagweergave, alleen een datum. Anders zou de Seiko SNE499P1 bijvoorbeeld een mooie optie zijn.