Ik ben weer eens aan het rondkijken voor een volgende aanschaf. Nu draag ik al een tijdje met veel plezier mijn Seiko SNZH057 - het welbekende vijfje. Ik ben ontzettend gecharmeerd van de gouden accenten. Het begon een beetje als een grapje (leuke vintage look en combineert goed met m’n trouwring) maar inmiddels vind ik het serieus mooi. Wel stoor ik me een beetje aan het feit dat het geen echte duiker is. Ik ga er geen wrakken mee opduiken, maar ik durf er eigenlijk ook niet echt mee te zwemmen en snorkelen.
Ik ben daarom op zoek naar ideeën voor een echte(re) duiker met gouden accenten. Mag nieuw, mag tweedehands (hoewel niet al te oud - dan kan ik er alsnog niet mee duiken). Budget is flexibel (ligt ook een beetje aan wat ik er voor weg wil doen), maar voor de hand liggende keuzes zoals de gouden Fifty Fathoms (waarop de Seiko gebaseerd is) of de nieuwe PO ceragold vind ik veel te duur.
De kast hoeft overigens niet per se van goud te zijn - als de accenten (wijzers, markeringen etc.) dat maar zijn. De nieuwe Turtle heb ik overwogen, maar ik heb al teveel cushion cases en vind de cijfers op de bezel eigenlijk te geel (i.p.v. goud). Een Black Bay Black vind ik bijvoorbeeld wel een gave optie. Dat is wel meteen de top van mijn budget.
Leuk! Kijk, zo komen we ergens. Ik weet veel te weinig van wat Tag Heuer allemaal heeft. Ik zou er wel onmiddellijk de band afgooien, maar gelukkig kan dat ook.
Niet echt een heel praktische suggestie, maar zo eentje als deze (alleen niet in deze nieuwstaat helaas) is op dit moment onderweg naar mij. Ben heel benieuwd of two tone gaat bevallen.
Ik vind die bovenste echt heel mooi. Maar volgens Google schijnt dat dan weer net een of andere mod te zijn van een paar jaar terug (overigens door een Nederlander). Zal wel lastig te vinden zijn.
Die GoldenEye is ook gaaf, maar ik ben altijd bang dat dat PVD ontzettend krast.