Ideeën gevraagd: duiker met goud

Haha je blijft verrassen Chris :thumbsup:

Bij S&C, de tijdelije winkel in Utrecht.

1 like

Zou dan voor de Invicta Sea Hunter III gaan als je gaat duiken… Heb je met het gewicht van bijna 500 gram van het horloge geen lood gordel meer nodig :wink:

Aaaargh m’n ogen! :dizzy_face:

1 like

Ff gekeken, 58mm diameter. Met kroon/beschermer 70! :sweat_smile:

1 like

4 likes

Mooi ding man, zie de verkoop markt. :joy:

Klopt, meer specifiek: het gaat om de Tactico Anko

Tactico is een submerk van Crepas:

“t·a·c·t·i·c·o Watches was born with one sole purpose: watches inspired in historic military models, these being divers, pilot or rugged infantry watches.”

Ik samenwerking met het Spaanse forum van Seikofanboys, Clubokies hebben ze de limited Anko uitgebracht. De Anko is geinspireerd op de iconische 6159-7001, aka “Grand Seiko Diver” of “Seiko Holy Grail”.

Anko is Japans voor hengelvis

Er zit in de caseback zelfs een kleine lumepip

Er is erg lang door veel horlogegekkies uitgekeken naar de Anko, maar toen de eersten werden uitgeleverd was er lichte paniek… De uitlijning van de dial met de chapterring was in een aantal gevallen niet echt lekker. Uiteindelijk bleek het om een kleinigheid te gaan. Ik krijg de mijne morgen binnen. Kan niet wachten…

Tacticowatches Anko

4 likes

Morgen pas? :wink:

Mijn ‘gouden’ duiker kan makkelijk 300 m. diep, ik niet… Het heeft dubbele ‘o-ringen’, een massieve achterplaat en metalen uurwerkhouder. (Laatste foto van rvs versie)

https://lh3.googleusercontent.com/-jA_wCvqeZ10/VEI7i7qz5vI/AAAAAAAAEMM/lIStpwZk01sinhNbLETFOyZ50dBCmDtnACCo/s576/Constantin-Weisz-GOLD-10N020CW-1.JPG

1 like

Zeker de blauwe versie. Ooit toevallig tegenaan gelopen, maar verder kom ik deze uitvoering niet meer tegen.
Op de foto is het niet duidelijk te zien, maar de wijzerplaat is egaal diepblauw, in tegenstelling tot de blauwe NY0040, die een prachtige blauwe sunburst wijzerplaat heeft.

2 likes

Wauw. Wauw. Wat een prachtding dit! Inderdaad het obscuurste van het obscuurste!

1 like

De citizen is zeker mooi, toevallig vandaag weer eens om.

Twijfel of ie mag blijven, ik wil toch eens een grail van me kopen :slight_smile:

2 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

5 likes

:wink:

5 likes

IK zie niks :wink: