Ideeen horloge met metalen band en beperkt budget

Normaal draag ik horloges met een lederen band. Echter met warm weer gaat dat na een tijdje behoorlijk stinken.
Als alternatief bij warm weer heb ik een TomTom horloge, maar dat is verre van mooi.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Invicta Pro diver 24964 of 1771.

Metalen band en kost niet veel. Hoef dan ook niet bang te zijn voor een deukje, krasje etc.

Maar wellicht zijn er andere opties. Belangrijkste is metalen band. Budget voor nu max €150 (nee, ik ga niet verder sparen, wil er niet van balen als hij stuk gaat of verloren raakt).

Iemand die mij nog wat alternatieven voor kan schotelen?
Alvast bedankt.

Seiko SKX007 op stock jubilee.

3 likes

Seiko 5?

Staal, 200m wr


1 like

Staal, 200m wr


Ik zou proberen om een Orient Mako te vinden voor dat geld, moet volgens mij net kunnen.

UY445

6 likes

Citizen Promaster B0100

4 likes

Heb een keer een 5 om de pols gehad. Viel erg klein uit en de 5’jes die groter zijn ballen buiten budget.

Zo ver ik kan zien, niet te krijgen binnen budget

1 like

Kan je overnemen…amper gedragen…Band vd sports vind ik betere kwaliteit dan de normale vijfjes…

Deze is 42mm zonder kroon…

Losse metalen band zoeken bij je horloge en die er op (laten) zetten. Via internet keus te over.

1 like

Dat. Een milanaise band erop of sharkmesh

https://www.watchreviewblog.com/wp-content/uploads/2017/03/Fancy-SNZH53-Watch-768x512.jpg

De Seiko SNZH53 is een mooie met een metalenband. Ook qua diameter een mooie maat. En qua prijs valt die ook nog eens in je budgetrange.

3 likes

Dagelijks wisselen is geen idee?

Koop anders een paar NATO’s. Miros-time, STRPS en Erika’s Originals maken allemaal mooie alternatieven.

Ook zijn er de Hirsch Performance banden. Die zijn duur, maar de rubberen onderkant werkt perfect bij warm weer en in water. Dan heb je optisch nog steeds een lederen band, zonder stank en waterdicht.

https://erikasoriginals.com/

https://www.horlogebanden.com/search.php?mode=search&q=Hirsch%20performance&page=1&keep_https=yes

2 likes

Je kunt ook een waterproof band kopen, kun je zo vaak afspoelen als je wil.

Dit is een Hirsch Mariner. Draagt echt heerlijk.

2 likes

@flowert, @Fate_Amenable_To_Change

Bedankt voor de tip. Ik wist niet eens dat zulke banden bestonden.
Zal er zeker eens naar kijken. Toch ga ik verder zoeken naar een simpele duiker oid

@Slin. Bedankt maar dit horloge doet mij niet zo veel. Ik sla jouw aanbod even over.

3 likes

Was vergeten erbij te zetten ‘mits het je smaak is’

Graag gedaan…Succes met je zoektocht :+1::grinning:

1 like

Even een update en direct een afronden :slight_smile:

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Invicta Pro Diver 22823. Leek mij wel fris en vrolijk in de rood/blauw combinatie.

Bedoeling was dus stalen band ipv leder wegens zweet en stinken. Horloge kwam precies op tijd voor de vakantie naar het warme Frankrijk. Had hem thuis al een klein weekje om zodat ik er aan kon wennen.

Toen viel mij al een paar dingen op.

  • Dat blauw/rood is wel heel erg bling bij Invicta. Ik zag iemand op de camping met eenzelfde kleurencombinatie van Seiko lopen, en dat was toch een stuk minder bling bling.
  • De loep op de datum, de pukkel, daar stoor ik mij compleet aan.

Voor de rest droeg hij wel fijn voor wat hij heeft gekost.

Onderweg in de auto naar het zuiden kwam ik er echter achter dat ik vergeten was om de klok om te doen :confounded: . Het is niet anders, dan maar zonder klok, ik keer de wagen er niet voor om.

Bij thuiskomst tikte het klokje nog maar bleek de datum achter te lopen met een paar dagen. Vreemd, dus ik de datum goed zetten, en daarna liep hij na een tijdje weer een paar dagen achter.

Klokje is nu retour leverancier, en ik ben er achter dat dit uiteindelijk toch niet mijn klok is. De pukkel en het bling gehalte is mij iets teveel waar ik mij aan ga ergeren. Die pukkel zat er trouwens ook niet al te recht op.

Maar wat gaat er nu komen dan? Een SKX007. Ik ben even eigenwijs geweest, maar zal toch kiezen voor de bewezen techniek.

Hoofdstuk Invicta heb ik voor nu afgesloten om te starten aan de Seiko. Eens kijken waar dat naartoe gaat.

gr.

4 likes