Ideeen voor een bandje?

Dit horloge al een paar jaar op een nato gedragen. Gekocht omdat het de enige <40mm <1000 euro GMT was die ik vinden kon behalve de airman, die ik destijds een beetje chaotisch vond (en vind) qua wijzerplaat. Origineel was volgens mij glanzend leer. Een beetje te sjiek naar mijn smaak en voor het doel waar ik ‘m voor gebruik.
Wat zou een mooi casual leren bandje zijn, wat een beetje het “sjieke” voorkomen van het horloge afzwakt, zonder dat het te obvious wordt dat dat het doel is?

2 likes

Zoiets als op mijn SARB033 is mogelijk iets voor jou?

2 likes

Nog steeds een beetje te netjes. :sweat_smile:

1 like

Wel een supermooi horloge btw!

1 like

Ik bedoel iets in de richting van suede, of distressed, of van dat dikke zadel leer. Maar het wordt gauw te obvious dat je van iets sjieks iets casuals probeert te maken…

Zoiets als dit? Die heb ik me op maat laten maken bij Sherp Leatherwork

Misschien in de richting van die bovenste. In het zwart dan? Hoe zou dit staan?

Zoiets proberen? Evt met zwart stiksel?

6 likes

Dat is inderdaad wat creatiever dan zwart! Zit het horloge erbij als ik het bandje bestel? :drooling_face:

Of je vraagt het wat van onze creatieve forumleden, zoals @Ko_ of @slls. Die willen heus wel even meedenken. Goede ervaring met @slls, hij hield me uitstekend op de hoogte van de vorderingen en gaf ook aan wat er mogelijk wat met de materialen.

Of de kwaliteit ook goed is, daar kom ik snel achter, mijn bandjes zijn nog onderweg…

Ik wil wel meedenken hoor.

2 likes

Mooie kwaliteit voor een goede prijs.

1 like

Canvas:

Suède band van Ko
Seiko Presage SARX015 Cognac
Groetjes, wander

Ik denk dat bovenstaand grijs suède wel mooi staat. Het horloge heeft een nu eenmaal een wat klassieker uiterlijk. Met zo’n grijze band issie nog steeds chique maar wel sportief.

Kijk eens bij Atelier de Griff, wellicht dat er iets naar je smaak tussen zit?
Zelf heb ik hier de Oak Brown suede band besteld waar ik erg tevreden over ben.
Ik draag hem op een Hamilton khaki field king

!Deze afbeelding heb ik van hun site geplukt!

1 like

Ik adviseer te kijken op de instagram te kijken van Rolopalooza. Die heeft prachtige combos. Lijstje van bandenshops (grofweg oplopend in prijs):

• Monstraps
  • Delugs
  • Colareb
  • Watch Bandits
  • veblenist
  • Bulang and sons
  • Molequin

Je zou een oranje bruin bandje kunnen proberen.
afbeelding

Iets fels, of zwart… Lizard!

1 like

Vintage/minimal stitch band staat altyd :wink:

2 likes

Deze ken ik inderdaad. TGV is een fan van hun bandjes.