Nog niet zo lang zit ik op dit forum, ik ben er vooral een die veel leest en meekijkt, waarbij ik me uren kannfasineren op dit forum. Ik ben ook vooral een liefhebber, nog niet echt een kenner.
Maar ik vroeg me af naar welke merken ik kan kijken als ik een “stoer” horloge zoek, met een mooi uurwerk, als het kan een paar leuke complicaties (zoals perpetual calender, haha).
Mijn budget is ongeveer 1.500,- voor de nieuwprijs! Zijn er daarvoor bijvoorbeeld Omega’s te krijgen? Of is er een ander prachtig merk wat jullie aanbevelen!?
Tja, dat zal toch vooral een kwestie van smaak zijn. En beperkt je niet alleen tot nieuwe horloges. Voor je budget kun je ook prima bij de gebruikte horloges terecht. T zijn jet auto’s, zodra je de showroom uitrijdt kun je 30% aftikken (Rolex uitgezonderd misschien).
Kijk eens op wat sites waar gebruikte horloges worden verkocht enlet dan eens op IWC, Breitling, Tag Heuer, Omega, Tudor en die lijst kan nog langer worden…
van harte welkom op dit geweldig informatieve en verslavende forum. Ook leuk om te zien dat je ons om hulp vraagt, maar dat lijkt veel makkelijker dan gedaan met een budget van ca. Eur 1.500,-. En je zult zien dat je heel veel uiteenlopende suggesties gaat krijgen. Misschie een goed idee om het wat te specificeren:
nieuw of gebruikt
diameter
kleur wijzerplaat
leer, staal, rubber
wat vindt jij zelf nu op dit moment mooi qua design
etc
Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om jou in de juiste richting te wijzen, want er is zoveel moois te verkrijgen! www.watchrecon.com is een mooi beginpunt met bijna alle internationaal te koop staande horloges verzameld.
Ja, zal iets specifieker zijn wat betreft mijn smaak:
nieuw of gebruikt? Nieuw
Diameter? Ik heb nu 45mm en bevalt goed
Kleur wijzerplaat? Blauw, zwart, metaal, alles behalve felle kleuren als rood, geel en oranje.
Leer, staal, rubber? Ik ben erg gecharmeerd van een mooi stalen bandje. Maar misschien is het een leuk idee om een horloge te hebben waar zowel leer als een stalen bandje op kan? Rubber vind ik niets.
De http://www.sinn.de/en/Modell/6000.htm bijvoorbeeld vind ik ook erg prachtig, zowel met leer als stalen bandje! Jammer is dan 2.300 wel weer aan de hoge kant is, haha
Al eens gekeken naar Sinn? Als je van Omega houd
misschien een uit hun Frankfurt Financial District
lijn?
Tja, dan voldoet deze helemaal aan het lijstje! Sinn Arktis, ook met stalen band of een mooie blauwe sharkskin-band. Voor mij natuurlijk een nato…
Nieuw tegenwoordig ver boven de 1500-grens. Gebruikt zit 'ie er onder (rond de 1200). Als je met verstand zoekt en koopt (hier op het forum zit je dan goed!), kun je rustig een gebruikte kopen!
Ja, zal iets specifieker zijn wat betreft mijn
smaak:
nieuw of gebruikt? Nieuw
Diameter? Ik heb nu 45mm en bevalt goed
Kleur wijzerplaat? Blauw, zwart, metaal, alles
behalve felle kleuren als rood, geel en oranje.
Leer, staal, rubber? Ik ben erg gecharmeerd van
een mooi stalen bandje. Maar misschien is het een
leuk idee om een horloge te hebben waar zowel leer
als een stalen bandje op kan? Rubber vind ik
niets.
Verder is een saffieren glaasje met ar altijd
mooi, en lijkt een iets zwaarder horloge me
prachtig!
Dit horloge moet geschikt zijn voor dagelijks
gebruik, en het liefst nog honderden jaren mee
gaan.
Zelf zit ik erg naar Omega te kijken, maar weet
dus niet of zij een klokje hebben die in de buurt
van 1.500,- komt.
Groetjes!
Als 45mm je bevalt, je iets stoers wilt, je budget 1500 is, lekker kunnen wisselen met bandjes… ok alleen 1 vd verwisselbare lunettes is van staal… ik heb de laatste tijd m’n oog laten vallen op de Apollon en de Triton (wel van staal) van Steinhart.
Welkom hier.
Zoals mijn Latijnse handtekening al zegt, over smaak valt niet te twisten.
Ik heb eigenlijk maar één suggestie, koop 2e hands.
Je kunt zo vaak een horloge vinden als nieuw in de doos voor stukken minder.
Check de verkoop-hoekjes op www.watchuseek.com of www.uhrforum.de of www.tz-uk.com om er een paar te noemen.
Snuffel er eens rond, en ontdek wat er aangeboden wordt en tegen welke prijzen.
Toch wel erg veel naar tweedehands dus gaan kijken…
Is een een handige site die ik kan gebruiken om te filteren op complicaties?
Of heeft iemand misschien een horloge in gedachten met perpetual calander van een redelijk goed merk?
Stoer horloge, heb hem al vaker voorbij zien komen. Vraag me echter elke keer af of deze nou wel of niet een keramische bezel heeft, weet jij dit toevallig?