Identificatie en geschiedenis gezocht wakmann

Best HF leden,

Ik heb een super leuke horloge vandaag gevonden en probeer er meer over te weten te komen.

Het betreft een Wakmann van 33mm. Tot nu toe heb ik gevonden dat wakmann een distributeur was in de US en verschillende merken kon verkopen onder verschillende namen.

Ik heb het achterkant geopend en was onder de indruk! Dit soort balansen had ik hier niet in verwacht, ook het afwerking was boven verwachting. Ik zie naast Wakmann watch Inc de teken WOG staan, wat zou staan voor import code voor Wakmann watch Inc, Breitling.

Wie kan mij meer over vertellen? Lijkt mij sterk dat dit ding een Breitling in vermomming is. Er is ook een cijferreeks en een datum in gekrast, ik zou zeggen dat dat staat voor wanneer het een beurt heeft gehad, 2017.

3 likes

Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het mechaniek een Jeambrun 23D is :innocent:

2 likes

Bedankt! Ik denk dat je gelijk hebt, gezien wat ik lees op internet erover. Als ik het goed heb begrepen is het ook een redelijk zeldzaam uurwerk

1 like

Minder bekend inderdaad, ik heb er zelf ook een in mijn Reglia die prima loopt :ok_hand:

1 like