Eerste foto klopt de wijzerplaat en wijzers met mijn omega uit 1968, alleen zit die dan in een cshape kast.
Exact.
Goedkoop uurwerk made in HongKong… leuk, maar geen originele Omega.
Het uurwerk is een ongesteend penankertje. Absoluut geen Omega
Wel bijzonder, eerste foto lijkt ouder te zijn?
Is ook het voorbeeld dat aangedragen wordt. TS heeft kog geen binnenzijde laten zien.
Tis denk ik wel dezelfde maar hele rare lichtinval… of een foto van een foto op een beeldscherm oid
Dacht ik eerst ook, kijk eens naar de lengte van de uurwijzer in de eerste foto en dan de latere foto’s. De uurwijzer loopt door na de as in de latere foto’s
Nee die wijzers zijn gewoon zwart op foto 1, niet goudkleurig zo als op de rest van de foto’s, denk dat de eerste foto gewoon van internet komt?

Tis denk ik wel dezelfde
Ehh…? Dubbele vs enkele twaalf-uurs index, andere wijzers. Moet ik nog even doorgaan?
Duidelijk. Zo goed had ik niet gekeken dus
Iets soortgelijks is eens opgedoken op OF en verkocht op Catawiki, een soort van franken marriage:
Can someone help me | Omega Forums
Omega Constellation – Men’s watch - 1970s - Catawiki

The name Liberace springs to mind….

Iets soortgelijks is eens opgedoken op OF en verkocht op Catawiki, een soort van franken marriage:
Can someone help me | Omega Forums
Omega Constellation – Men’s watch - 1970s - Catawiki
Als er meer dan 1 is denk ik toch eerder legit dan wanneer t echt een piece unique is.
Misschien een (zuid) Amerikaanse casemaker net als dennison in de UK oid die wat heeft gedaan.

soortgelijks is eens opgedoken op OF en verkocht op Catawiki, een soort van franken marriage
Gemengd huwelijk
Waar is TS gebleven?

denk ik toch eerder legit
Nee. Dat OF draadje suggereert dat er een vermoedelijk Zuid-Amerikaanse kastenmaker was die zelf uurwerkjes en platen erin zette.
Dat exemplaar zit ook een 565-uurwerk in, zonder chronometer specs. Dus niet oorspronkelijk in een Constellation gebruikt.
Nee, dit is een hele oude foto die mijn schoonmoeder tientallen jaren geleden gemaakt had. Denk dat het dermate lang geleden is dat er ‘patina’ is ontstaan.
Is de 18 k gouden wijzerplaat dan van kleur verschoten?
Ik moet zeggen dat dit hetzelfde model lijkt te zijn.

Nee. Dat OF draadje suggereert dat er een vermoedelijk Zuid-Amerikaanse kastenmaker was die zelf uurwerkjes en platen erin zette.
2 dezelfde vind ik vreemd.
Lijkt dan toch meer serie werk

Denk dat het dermate lang geleden is dat er ‘patina’ is ontstaan.
Denk het niet. De wijzerplaat is een andere kleur, de wijzers zijn anders, de index op 12 verschilt, het Omage logo is anders, de tekst heeft een ander lettertype. Hier is meer mee gedaan dan wat patina