Hi!
Dit erfstuk hebben wij zojuist teruggevonden. (Betere/nieuwe fotos volgen).
Moet zeggen vol verbazing loopt deze nog, lijkt de tijd zelfs redelijk te behouden.
Is er iemand die hier iets over kan vertellen?
(Jaar, modeltype, historie, is dit iets speciaals?)
Heb redelijk goed zitten zoeken maar kan eigenlijk niets soortgelijks vinden qua afwerking met de geïntegreerde band.
Op de achterkant en de band staat dat het 18K is.
Ik weet dat je hem open kunt maken om meer info te vinden maar gezien de staat en de leeftijd durf ik dit nu even niet aan, allicht dat iemand hier er meer over weet.
Ik denk dat we hem binnenkort zullen gaan servicen om te verkopen, gezien hij van mijn schoonvader is en hij zelf iets wilt kopen wat beter bij hem past.
Ik hoor het graag!
18K op de achterkant. Ben bang dat het geen echte is. Maar als je een foto van de achterkant kunt laten zien, kunnen we daar een beter oordeel over geven.
Thanks Jurgen, ik zal zsm wat foto’s maken.
Ik denkt wel dat t een echte is. Design is veel te weird voor nep
Jaren 60 / begin 70
Op basis van deze foto’s lijkt het toch wel echt. 18k op de achterkant van een Omega kast zie je niet veel. Nu nog een foto van het uurwerk, dan weten we het nog beter.
Ik ben het wel met je eens, de wijzerplaat is imho legit maar een dergelijke kast heb ik nog niet eerder gezien, misschien een mariage?
Idd uurwerk en binnenkant achterdeksel ivm ref nr. kan mi. meer uitsluitsel geven.
Nah. Ik denk wel dat dit zo uit de omega fabriek kan komen. Er zijn in de jaren 60 genoeg vreemde cases gemaakt.
Eigenlijk de caseback eraf / movement eruit indien frontloader en kijken of er omega markeringen in staan.
Was het niet iets met Franse kasten waarbij de goudmarkeringen buiten staan?
Plaat lijkt me sowieso echt. In AAJTT staat hij niet. Denk inderdaad aan lokale kast (of custom).
Met zo’n uiterlijk en een band en kast in 18k moet je als horloge toch wel over een dosis geluk beschikken
Wilde net gaan kijken
Wat is dat?
Onder andere
A Journey Through Time, prachtig boek over heel veel Omega modellen van verleden tot een paar jaar terug
Het is echt goud, daar kun je met deze merkjes gevoeglijk vanuit gaan.
Bij een constellation verwacht je echter wel een observatorium aan de achterzijde, waarbij een helemaal gladde achterkant zoals hier niet iets is wat ik ooit bij een originele tegen ben gekomen.
Nu is het zo dat sommige landen zoals Frankrijk goudmarkeringen aan de buitenkant vereisen en dat wellicht lokaal kastjes gemaakt zijn.
Het zou dus m.i. of echt origineel, of een marriage kunnen zijn. Ik zou graag een foto van het uurwerk en binnenkant van de kast zien.
Oh en een toevoeging: in de 70’s heeft Omega aardig wat mafs gedaan. Het ging toen ook niet altijd helemaal lekker.
Precies, dat zal duidelijkheid kunnen geven ook al omdat ik een dergelijke kast nog niet eerder ben tegengekomen.
Een foto van het uurwerk zal wel nodig zijn. Het kan echt en iets bijzonders zijn of fake zijn.
De krassen lijken op bewust geschuurd te zijn want lopen dezelfde richting op.
Hopelijk zie je niet zo’n uurwerk…
Ik zet mijn geld in op een marriage.
Of franken, of is dat het zelfde, als je het mij zou vragen zeg ik een omega wijzerplaat in een andersoortig horloge.
Dat schurkt een beetje tegen elkaar aan.
Een frankenwatch is een samenraapsel van onderdelen van verschillende horloges; een marriage is een uurwerk met plaat en wijzers in een andere kast.
Valt me nu trouwens pas op de dat eerste foto in dit topic een andere plaat en wijzers heeft dan de latere foto’s.
De eerste is typisch eind jaren ‘60, de andere is eerste helft seventies.
Ik zou daar normaliter zelfs een ander uurwerk (5xx vs. 10xx) bij vermoeden, maar die durf ik nog niet met zekerheid te stellen.