Identificatie verschillende zakhorloges - help?!

Beste leden,

Enige tijd geleden kwam ik tijdens het opruimen van mijn zolder een doosje tegen met allerlei oude zakhorloges. Gaaf dacht ik!

Mijn vader wist te vertellen dat de zakhorloges van mijn overgrootvader waren geweest, maar dat hij verder ook geen informatie had. Met kerst kwam mijn oom langs en die wist nog te vertellen dat mijn overgrootvader vaak knutselde in zijn vrije tijd. Zoals je kunt zien op de foto’s zijn de zakhorloges er helaas niet mooier op geworden… :wink:

Drie van de vier zakhorloges kan ik niet identificeren. Zakhorloge nummer 3 is volgens mij een Beaucourt. Met hulp van deze topic heb ik wat meer informatie kunnen vinden: Antiek horloge uit 19e of begin 20e eeuw. Klopt dat?

Ik ben benieuwd of er liefhebbers zijn die mij hiermee kunnen helpen? Zoals de zakhorloges er nu uitzien hebben ze 0 waarde. Maar wie weet zit er toch nog iets tussen om te laten herstellen. Zover dat nog kan natuurlijk…

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Zakhorloge 1

Zakhorloge 2

Zakhorloge 3 - Beaucourt

Zakhorloge 4

2 likes

Alle balansen compleet ontbreken,zou ze zelf in de sloop leggen.Voor onderdelen die je vaak niet eens nodig hebt.Bij mij lagen ze al heel lang opgeborgen.Heb ze maar gedoneerd aan iemand,die het nog leuk vond om die dingen te repareren. :grinning:

1 like

Alle zakhorloges lijken me van rond 1900 te zijn en er ontbreken inderdaad nogal wat onderdelen aan.
Het uurwerk van nr1 lijkt me van het merk FHF te zijn, dat merk heeft ontzettend veel van deze uurwerken gemaakt in diverse maten en uitvoeringen.

Nr 2 is ook een Beaucourt.

3 likes

Thanks! Ik zat precies aan hetzelfde te denken. Zelfs als decoratie valt het tegen. :sweat_smile:

Dankjewel!

1 like

Bedankt voor jullie hulp en informatie! Ik denk dat ik ze de komende maanden eens meeneem naar de Rikketik beurs. Wellicht heeft iemand nog wat aan sommige onderdelen. :+1:t3: