Gents!
Kan iemand mij vertellen welke uurwerk dit is? Ik ben namelijk op zoek naar instructies. Het zit in een citizen uit circa 1960 ergens
Gents!
Kan iemand mij vertellen welke uurwerk dit is? Ik ben namelijk op zoek naar instructies. Het zit in een citizen uit circa 1960 ergens
Lijkt op een 5270
Jet automatic waarvan de rotor ontbreekt?
Knap, ik heb net alles aangeklikt op Miyota en Citizen op ranfft movements. 182 fotos en deze 5270 zit er niet bij. Lijkt er qua balanskloof het meest op idd, al zie ik wat verschilletjes.
Hier in een compressor diver uit 1972
https://vintagecitizenwatches.com/tag/parashock/
Even control + F op 5270 doen
En er staat "The calibre number is engraved, as usual, under the balance wheel. ", ik neem aan dat je daar zelf al gekeken had?
Staat toch 6400 op?
Volgens deze link (https://sweephand.files.wordpress.com/2011/04/vintagecitizenmovementtablev6-0secure.pdf) is het dan een:
Disclaimer: ik heb HEEL weinig verstand van Japanse horloges
@septentrio ja hij mist inderdaad de rotor
@Mark020 je hebt gelijk! Onder de balans staat 6400 maar ik vindt niet veel hierop. Heeft iemand een link of site waar ik meer info over dit uurwerk kan vinden? Vooral over het gedeelte van een service beurt
Zal niet meevallen documentatie te vinden. Ik maak foto’s tijdens de demontage als ik aan voel komen dat hermontage een puzzel gaat worden. Tot nu toe alles weer in elkaar gekregen zonder onderdelen over te houden. Meest recente uitdaging was een Omega 1001 - daar vind je ook echt geen exploded views meer van.
Qua smering is het afgaan op je routine en inzicht; heel globaal - hoe langzamer het rad draait, hoe dikker de olie, en (zuinig!) vet gebruiken bij grotere frictiedelen zoals in het wijzerverzetwerk.
Nou het wilt maar echt niet lukken. Ik heb alles terug op zijn plek weten te krijgen maar weet me God niet hoe crown lever constructie terug erin moet.
Weet iemand toevallig of er een hetzelfde uurwerk ooit door een ander is gemaakt? Miyota of seiko misschien?
Dat is winst!
Onderdelen kwijt is pas erg.
Op het werk hebben we zo’n goede monteur, hij heeft zelfs minder boutjes nodig dan de firma Xerox om de printer weer in elkaar te zetten.