Voor een prikkie een setje van 10 oude niet werkende horloges gekocht. Deze 2 werken echter wel. Wie kent deze? De eerste is een HARCO dames horloge, ik heb er nooit van gehoord maar hij ziet er mooi uit en loopt goed. Helaas krijg ik 'm niet makkelijk open en heb niet de tools om dit te doen, dus de binnenkant kan ik niet laten zien. Iemand die dit merk kent?
Dan van het tweede horloge laat ik alleen het binnenwerkje zien, de merknaam op de dial is bijna verdwenen. Iemand die weet wat voor uurwerkje dit is?
Maar we zijn hier ook dol op kapotte horloge hoor? Zet ze allemaal maar op de foto. kapotte horloges zijn soms veel interessanter.
Maar gied. Het horloge zegt mij nites, het uurwerk is een uurwerk van de Fabrique d’horlogerie de Fontainemelon S.A. Kalibernummer staat er waarschijnlijk op onder de balans?
De meeste horloges zijn (denk ik) etalagemodellen zonder uurwerkje erin. Ik zal die MET uurwerkje er opzetten:
Nummer 3,4 en 5:
3) Een Buren, uurwerkje ziet er nog goed uit (Buren, 17 jew) maar is niet op te winden.
4) Een Ancre ENZO, 15 rubis
5) Een VEREX Ancre. De case kun je openklappen.