Identificeren oud zakhorloge

Hallo allemaal,
Zelf kom ik er niet uit, dus ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen.
Ik ben in het bezit van een oud (antiek?) zakhorloge, waarover ik graag meer zou willen weten.

Het horloge is gemerkt (en getest) 18 krt goud, en er zit een ketting bij van 8 krt goud (getest).

Binnenin het horloge staat het volgende: "Ancre ligne droite 15 rubis balancier compensateur"
Verder staat er het goudmerkje, en een serienummer (?).
Op de buitenzijde van het horloge staan geen merkjes oid.

Hallo, bij oudere zakhorloges is het vaak moeilijk te identificeren, omdat ze niet gemerkt zijn anders dan misschien door een importeur of juwelier. Uurwerken bevatten vaak alleen informatie aan de wijzerplaatkant of helemaal niet. Een macro foto van het uurwerk zou veel helpen.

Ik heb nogal moeite met het uploaden van foto’s, vandaar dat ze er (nog) niet allemaal bij staan.

Mooi hoor, mooie wijzers ook. Ik vermoed dat het een uurwerk is van J.F. Cooper uit ongeveer 1850.
De bruggen van het centrumrad en het anker zijn anders, maar verder zien ze er bijna hetzelfde uit.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&J.F.Cooper_20

Die lijkt er inderdaad op!
Is dat dan het merk? Of is ancre het merk?
En is er iets zinnigs te zeggen over de waarde?

In die tijd was men nog niet zo gefocust op merken. Men hechtte aan een bepaalde juwelier die ze vertrouwden kwaliteit te leveren. Ancre wil in dit geval zeggen dat het om een uurwerk met ankergang gaat.
Waarde zal puur het gewicht in goud zijn. Alleen zakhorloges van een bijzonder luxe of zeldzaam merk voegen daar nog waarde aan toe, deze hoort daar niet bij.