Ieder z’n vak (ook voor batterijtjes)

Van @Plees kocht ik niet lang geleden twee citizen Eco drive horloges waarvan de capacitator niet goed meer waren. Een daarvan was een monocoque, maar bij de ander dacht ik het zelf wel even te doen.

Ik weet niet wat er niet goed ging, maar het nieuwe batterijtje ging maar niet aan de praat. Terwijl ik al zo vaak gewone batterijen had vervangen.

Later bleek dat de nieuwe accu helemaal 0,0 jus gaf. Ik ga er maar van uit dat ik toch zelf iets verkloot heb, en niet dat Kish mij een kapotte accu heeft verkocht.

Dus toen die junction niet ging lopen, besloot ik een reparateur te mailen. Wat bleek: zijn vervanging was ongeveer net zo duur als één accu bij Kish.

Wijze les? Sneller iets opsturen ipv zelf gaan lopen prutsen. Want die druktest die er bij de batterijwissel zit, kan ik natuurlijk zelf nooit uitvoeren…

3 likes

Nu word ik toch nieuwsgierig: wat deed de reparateur anders dan jij? Ik heb eenzelfde ervaring. Volgens mij hadden we dat ook besproken :sweat_smile:

Mooi dat ze het weer doen, je zou ook een positieve reactie over The Hands Of Time kunnen plaatsen in de categorie: ervaringen met een horlogemaker.

1 like

ik bestel mijn batterijen op deze site,
enkel het type batterij in de zoekbalk van deze site ingeven en je krijgt de juiste of vervangende batterij te zien :ok_hand:

1 like