Iedere dag een ex dreski

ik vind de le locle en de visodate nog erg mooie horloges die in de collectie zitten hoor :smiley:

Helemaal mee eens maar dat zijn ook oude modellen. De nieuwe PRS, PRC en Seastar zijn verschrikkelijk tov de oude serie.

2 likes

Mee eens, ook de gewone versie is in oude vorm mooier.

2 likes

Leuke thread! Houd je er nog een paar achter de hand dreski?

Die prs 516 chrono is wel heel leuk! Mooi horloge.

Ik heb nog wel wat over hoor. Die komen aan het eind van de rit aan de beurt. Dit draadje zorgt er in ieder geval voor dat het weer een beetje gaat jeuken bij me. Ik zie zelf ook te veel moois voorbijkomen. Ik had het goed te pakken. :grin:

Hier komen er weer een paar. Ik probeer steeds een beetje een thema voor de posts te verzinnen maar soms zit er totaal geen lijn in de collectie. Het thema vandaag is cheap maar wel leuk. :smiley: Geen post voor horlogesnobs en puristen. Ik begin gewoon maar ff met deze. Een hele goedkope casio maar daarom niet minder stijlvol. Ik wilde eens kijken hoe een vierkant horloge zou staan. Ik had per ongeluk een gouden besteld deze is daarom ook nooit aan de pols geweest.


Gelukkig kwam ook de andere versie snel binnen.

Toen mijn vader hem zag was hij helemaal onder de indruk van het horloge. Ik wist niet eens dat hij deze stijl zo mooi vond. Ik heb hem daarom direct aan hem gegeven. Zo blij als een kind was hij en nog steeds.
Hier een Simpel Timex runner horloge. Van rennen is niets gekomenā€¦Wel lekkere grote cijfers en goed afleesbaar dus.

Ook kwam er een Timex Expedition voorbijā€¦

Dit Weide Horloge koste denk ik 9 euro inclusive verzenden. Hij is helaas kapot. Een over the top James Bond horloge. Het Display van het digitale gedeelte was echt geweldig. In verschillende kleuren kon je alles aflezen. Dit was echt mijn guilty pleasure zal ik maar zeggen.


Ook heb ik eens een modeklok gehad van Armani en die was best wel tof hoor.

Dit horloge is een plakmerk van het merk Karl Breitner. Een automaat nog wel. Destijds zo een 40 euro denk ik. Dat kon ik soms gewoon niet laten liggen.

Zo, nu zitten we op 60 horloges. Morgen zal ik het iets duurder gaan maken voor de liefhebbers. :wink: Ik ga dan wat Hamilton doen.

1 like

Ik geniet weer met volle teugen. Denk dat ik zo even gezellig naar de kijkshop ga. :slight_smile:

:top: Die rechthoekige Casioā€™s zijn eigenlijk best wel fraai om te zien, zowel de gouden als de stalen. Die Karl Breitner kende ik niet maar voor 40 euro lijkt het me een leuk horloge met automaat. Leuk topic!

Zoals beloofd gaan we qua prijs iets hoger vandaag. Ik laat hier wat Hamiltons zien. Ik heb 2 maal een Khaki fileld gehad in 38mm. De automaat en de quartz versie. Mooie klokjes waar ik helaas geen foto meer van heb. Waar ik wel mooie plaatjes van heb is deze Hamilton Jazzmaster. Toen ik deze zo een 7 jaar geleden bij Ace en Speyer zag liggen was ik er meteen verliefd op. Ik wist echter niet dat ik de fondsen binnen Ć©Ć©n avond bij elkaar zou krijgen. Ik won 800 dollar in een online pokertoernooi. Hamilton is nog steeds Ć©Ć©n van mijn favoriete merken. Ik heb er echter een haat liefde verhouding mee omdat ook eens 600 euro kwijt raakte door een gestolen retour pakket. Risico van het vak zal ik maar zeggen. De prijs was toen 545 euro waar ik nog wat korting op kreeg want ik blijf Hollander. Tegenwoordig is hij 720 euro!!! Wat dat betreft ben ik helemaal klaar met horloges. Maar goed hier wat leuke plaatjesā€¦



Hij had ook een leuke achterkant.

Hij heft ook eens op een rose gouden mesh gezeten wat erg chique stondā€¦



Verder had ik ook nog een King Scuba. Een vreemde duiker die door duikpuristen wordt verguisd. Hij heeft geen lumepip en de wijzers zijn niet echt dik zodat hij onder water slecht afleesbaar is. De day window is ook erg apart voor een duiker. Toch vond ik dit een heel mooi horlogeā€¦



Dat maakt nu 64 horlogesā€¦Morgen ben ik vrij dus ik weet niet het topic morgen al verder gaatā€¦

2 likes

Die King Scuba van jou kan ik mij goed herinneren. Bleef altijd wat langer hangen bij de fotoā€™s daarvan!

Inderdaad was dat een mooie klok die Hamilton duiker!

Schitterende Hamiltons, vooral die Jazzmaster blijf ik schitterend vinden!

Vandaag weer even tijd. Ik zal eens wat voor de vuist weg modellen nemen. Ik begin met. Casio duiker uit de MDV serie. Alle MDV modellen hebben een blue marlin als logo wat ik erg leuk vond staan bij een watersport horloge. Het lijkt wel of deze serie zeldzamer wordt. Ze zijn alleen in de VS te krijgen bij ons zijn wel dezelfde modellen te koop onder de MTP serie maar die hebben dus geen vis logo.



Waarom ik hem weg heb gedaan weet ik nog steeds niet.


Dan een vintage horloge wat ik destijds voor de kerstdagen had aangeschaft en daarna verkocht. Was toch een mooi dingetje van Nivada.

een square Seiko waar ik ook nog eens een chrono versie van in het zwart had. Helaas is daar geen foto meer van.


Een Parnis fliegerā€¦

En nog een Casio duiker. In bezit van Lenno nu. Ook erg zeldzaam geworden geeft gigantisch veel licht in het donker door een superled.

Stand 70 exemplarenā€¦

5 likes

Vandaag even wat voer voor de Seiko fanboys. :wink: Een aantal modellen waarvan vooral 5jes. Eerst een big military. Ik heb ze allen gehad behalve de groene.




Deze was toch wel erg mooi. Beetje spijt. De combi met de band was geweldig.

Deze bling bling lijkt op een eerder model wat voorbij kwam maar de wijzers zijn echter anders.

Deze moest ik hebben. Bij aankomst bleek dat dit model mooie gouden accenten had maar een zilverkleurige secondewijzer. Een design fout van Seiko imo en ik wilde hem meteen niet meer hebben.

Nog een minimonster waar ik er 4 van heb gehad. Helaas alleen van deze nog een foto.

En wat losse 5 jesā€¦





Genoeg voor vandaag. Ik zit nu op 85 horlogesā€¦Morgen meer.

Proficiat
ik zou wel zeggen de 100 ste wil ik wel zien :grinning:

Nou daar ga ik dik overheen. Ik was echt een patientā€¦ :smiley:

Gelukkig heb ik nog een foto van de oranje minimonster die ik van je heb overgenomen :wink:
Deze heb ik overigens nog steeds in mijn bezit.

1 like

Ja dat zal ik wel geloven ,je bent meer dan een patient denk ik :blush:

Erg leuke klokjes weer die hier voorbij komen! Vooral die Seiko met de gouden accenten vind ik erg gaaf! Heerlijk retro gevoel erbij, maar een zilveren secondewijzer?! De mensen bij Seiko hebben daar goed liggen slapen jaā€¦ Dat is gewoon zonde van het geheel imo

En weer verder. Even wat Certina voorbij laten komenā€¦ Als eerste de DS Action Chrono. Dit was toch wel Ć©Ć©n van mijn favorieten.


Stond ook mooi op andere bandjesā€¦


Ik had ook nog een DS one. Super strak. Sportief en dressy tegelijkā€¦


Hier wat diverse exemplarenā€¦Een Zodiac. Helaas stuk gegaan. Ziet er van buiten mooi uit maar van binnen springen de tranen in je ogen met een heel cheap uurwerk en grote plastic spacersā€¦

Casio Edifice Chrono. Heel leuk ding voor weinig geld. Ik had er ook een bicolor versie van welke heel mooi op een bruine croco stond.

Leek wel een beetje op deze Seiko trouwensā€¦

Nog twee leuke budget Casiosā€¦

Een leuke Ana digi uit mijn jeugd.

En ik sluit af met de stand op 95 horloges met een Glycine Combatā€¦



Zo voorlopig genoeg plaatjes voor vandaag lijkt me.

3 likes