het is de tweede keer deze nacht dat het 1:31 uur is voor mij. Mijn Omega staat weer goed, na de nachtrust alle quartzen in mijn box maar weer goed zetten. De mechanische komen vanzelf aan de beurd wanneer ze weer om de pols gaan.
Ah, weer gemist. Had n alarm kunnen zetten. Maar ach… Live goes on :+
Yes!
2 stuks maar op tijd gezet, de rest is aan de beurt als ze om de pols gaan.
Groeten.
Noel.
Ben al 10 minuten bezig met de cv, de magnetron en de stoomoven. Gelukkig heb ik niet veel quartz klokjes voor om de pols.
5 x quartz gistermorgen al.
Aaaaargh… veel quartz horloges met DST functie hebben een bug want dat werkt voor geen meter,
Overigens hebben de radio controlled ook niks ontvangen
zelfs na handmatig zoeken staan die nu nog 1 uur vooruit.
het ergste zijn nog wel die anadigi waarbij je met HS de wijzers met het display moet synchroniseren.
( vaak alleen maar 1 richting op dus lekker traag
11 uur vooruit draaien )
straks nog de autoklokjes de magnetron de klok in de schuur. … aargh daar gaat m’n uurtje winst.
Alleen mijn CWC G10 (quartz), en mijn Sistem51 (die heeft nog voor bijna 4 dagen gangreserve).
Carpe tempus Schreef:
Aaaaargh… veel quartz horloges met DST functie
hebben een bug want dat werkt voor geen meter,
Niet veeel quartz horloges, maar wel wandklokken, magnetron, etc
Overigens hebben de radio controlled ook niks
ontvangen
zelfs na handmatig zoeken staan die nu nog 1 uur
vooruit.
Bij mij idem. Alle 11 hebben geen sync gehad.
het ergste zijn nog wel die anadigi waarbij je met
HS de wijzers met het display moet
synchroniseren.
( vaak alleen maar 1 richting op dus lekker traag11 uur vooruit draaien )
Ik weet weet je bedoelt. Sommigendraaien vanzelf vooruit. Maar ik heb dr 1 of 2 en die moet je ingedrukt houden voordat zenvooruit bewegen. Die zijn verschikkelijk.
Mijn casio heeft niet gesynched vannacht :’( Eerste keer dat ik zie dat die het niet gedaan heeft.
Wilde mijn daily-beater quartz (Precista PRS-17C) gelijk zetten maar die heeft blijkbaar een lege batterij, om 1u vannacht stond die stil, dus maar gelijk een nieuwe besteld. De rest is allemaal mechanisch dus die zet ik wel weer gelijk als ik ze draag
Carpe tempus Schreef:
Aaaaargh… veel quartz horloges met DST functie
hebben een bug want dat werkt voor geen meter,Overigens hebben de radio controlled ook niks
ontvangen
zelfs na handmatig zoeken staan die nu nog 1 uur
vooruit.het ergste zijn nog wel die anadigi waarbij je met
HS de wijzers met het display moet
synchroniseren.
( vaak alleen maar 1 richting op dus lekker traag11 uur vooruit draaien )
straks nog de autoklokjes de magnetron de klok in
de schuur. … aargh daar gaat m’n uurtje winst.
er zijn er ook, waarvan je enkel de digitale hoeft bij te zetten en de wijzers als vanzelf volgen… 
Tot nu toe de oris die ik om heb en de tissot die ik om 1u30 heb afgedaan.
De rest als het moment dat ze gedragen gaan worden.
Buiten de drie casio’s (rangeman, oceanus en edifice), die deden het vanzelf.
Mooi om zien trouwens, stipt om drie beginnen zoeken en drie minuten later op exact hetzelfde moment begon alles te bewegen !(tu)
Alleen deze. En dat ging erg vlot 
vierport Schreef:
http://i867.photobucket.com/albums/ab231/vierport/
Mobile%20Uploads/20141026_142002_zpsdcktsgrz.jpg
Jammer dat je gmt wijzer nu een andere tijd aangeeft dan de overige wijzers. Tenzij dat bewust is natuurlijk.
Mijn radiocontrolled Citizen Promaster is vannacht goed op tijd gebleven/gezet. Toen ik ergens in de nacht even wakker werd zag ik dat hij keurig het signaal had opgepakt en op de nieuwe tijd stond.
Orisfan Schreef:
er zijn er ook, waarvan je enkel de digitale hoeft
bij te zetten en de wijzers als vanzelf volgen…
Die heb ik ook en daar is verzetten idd n eitje. Nu je t zegt, mn douchehorloge is er zo 1. Ik ga die gelijk ff goed zetten. Anders denk ik dat ik wel heel veel water heb verbruikt :+
Ha, nog beter, ff dst uitzetten en hij maakte gelijk 11 rondjes 
marnix.moed Schreef:
douchehorloge
:S:S
Bert1 Schreef:
marnix.moed Schreef:
douchehorloge
:S:S
Douchen met horloges schijnt niet zo goee te zijn voor de pakkingen/wr. En aangezien ik wat meer keuze heb aan horloges, heb ik r 1 toegewezen als douchehorloge. N geshock die goed waterdicht is en mocht ie onverhoopt toch lekken, dan is t geennfinancieel fiasco.
Mijn radiocontrolled Seiko en Citizen hebben het gelukkig zelf gedaan. De overige 40 klokken moest ik zelf nog doen (auto’s, thermostaat, magnetron, koffieapparaat, stereo, quartzen).
Gelukkig maar 2x per jaar.
vierport Schreef:
http://i867.photobucket.com/albums/ab231/vierport/
Mobile%20Uploads/20141026_142002_zpsdcktsgrz.jpg
Mooi ding, alleen geeft de UTC de verkeerde tijd aan… is lokaal -1 
2 vd 11 hebben eindelijk signaal gehad. Nunde rest nog…