Zoals jullie al weten ben ik sinds kort de trotse eigenaar van deze stoere jongen…
Het horloge is nu nog in nieuwstaat en ik ben er altijd zeer voorzichtig met mijn horloges, maar… het kan iedereen gebeuren, een kras op je glas (ik durf er niet eens aan te denken) of zelfs een barst . Hoe dan verder?
Mijn vraag is: omdat er om een model gaat wat niet meer gemaakt wordt (de nieuwe Anonimo’s zijn echt anders) wat moet ik doen en bij wie kan ik terecht om de schade de herstellen?
Ik bedoel het niet verkeerd maar misschien is het een goed idee om horloges te kopen waar je geen nachtmerries van krijgt en die je met een gerust gevoel kan dragen.
Van het dragen van dit horloge krijg ik zeker geen nachtmerries (eerder trots) maar zodra de eerste kras erop komt, zal ik vreselijk van balen.
Heb ik ook met bv. nieuwe auto’s, de eerste kras, hoe klein ook, is de ergste. Maar met een auto ga je langs een schadehersteller, beetje spuiten hier, beetje uitdeuken daar, en klaar is Kees.
Maar met een horloge wat niet meer gemaakt wordt ligt 't anders, vandaar mijn vraag:wink:
Een nieuw glas is altijd te krijgen. Wat je ook kunt doen is proberen bij de fabrikant alvast een reserve glas bestellen, dan hou je het origineel mocht het er ooit eens van komen.
Met zo’n diameter vraagt je glas er gewoon om… Daarom koop ik liever gebruikt (OK, ook omdat ik een arme sloeber ben). Heeft een ander de eerste krasjes al voor je geregeld.
Ik neem aan dat het saffierglas is…? Dan zijn krassen niet geheel uitgesloten, maar wel bijna.
Ik dacht aan je titel te zien dat er al een mega-jaap in je glas zat…
Als het horloge je echt dierbaar is
tzt saffier in laten zetten.
Kost je 5 a 6 tientjes.
Iedere goede horlogemaker heeft een glaspers
en klaart het klusje in 10 minuten.
Maar wat als…
-Je het nooit draagt?
-Hij 25 oud wordt en slechts 600 uur gedragen is?
-Een kind hem te pakken krijgt?
Tuurlijk, de eerste beschadiging doet pijn, maar het horloge dragen is heel fijn.
Koester het, draag het en geniet ervan zolang je kunt. Het is en blijft ook een gebruiksvoorwerp
Gewoon lekker dragen, het is net als je nieuwe auto wat is nou belangrijker dat de lak puntgaaf is of dat je er plezier hebt en ja dan loop je wat steenslag op of wat circuit schade. Horloge krijgt vast ook wel wat krasjes zo is het leven gewoon genieten
Mijn oplossing: koop gewoon nog een klok om te dragen. Dat is dan de Beater. Dan nog eentje om te klussen, eentje voor de hele vuile klussen, eentje voor op het werk, eentje voor in bed (Met hele goede lume, viezerikken), eentje voor op reis, eentje voor…
Glas is, grof gezegd, glas. Daar is altijd wel wat op te verzinnen. Je hebt diverse soorten coatings en types glas, maar doorgaans zijn de meeste opties gewoon aftermarket te krijgen, ongeacht formaat (desnoods worden ze op maat gemaakt). Hoeft ook niet ongelooflijk duur te zijn :-).