Iemand al bekend met het merk Barrelhand?

Kwam hem toevallig tegen door een post van Alon van Ace Jewelers in Amsterdam. Die tevens in gesprek gaat in deze podcast met de eigenaar van het merk Karel Barrelhand.

1 like

Barrelhand Monolith

Diameter: 38 mm
Height: 10.9 mm
Material: 3D printed air-core insulated Scalmalloy
Crystal: Sapphire
Water resistance: Unavailable

Movement: M1 (Sellita SW300-1b)
Functions: Hours, minutes, and seconds
Winding: Automatic
Frequency: 28,800 beats per hour (4 Hz)
Power reserve: 50 hours

Strap: Not yet revealed

Availability: Can be pre-ordered from Barrelhand starting February with delivery in autumn 2024
Price: US$8,750

Geen geld ook…:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

En hoe ziet het horloge er nu compleet uit? Wat is dit voor wazig gedoe?

Hij komt pas over een tijdje uit. Maar ik had precies hetzelfde daarom posten ik het eigenlijk of iemand meer weet.

Maar ben nu al 1 uur me aan het in lezen. Het lijkt er op dat dit het uiteindelijke model word. Met X3 lumen wat betekent dat het zowat op neon lijkt.

1 like

for Space en dan in een Cesna of iets :thinking:

1 like

Ze zeggen dat het horloge in de ruimte te gebruiken is en op andere planeten. Maar begreep ook dat de het budget door het eerste horloge van ze de Project One een beetje weg is. Van de Project One zijn er trouwens maar 10 gemaakt prijs $30.000,-

En ze zijn nu bezig met NASA om een astronaut met zo’n horloge om de ruimte in te krijgen. Maar boel gelobby en gepraat geven ze zelf al aan.

First watch designed for space? Fortis, anyone? Omega?

Ik haat dat soort onzin. Zowel het oeverloze marketing gelul, als ook de pretentie dat Jan met de korte achternaam er mee naar de ruimte gaat, als de onzorgvuldige onzin claim dat ze de eerste zijn met die gedachte.

Oh. En het horloge is niet mooi. En als we dan de ruimte in gaan, nemen we een automaat mee? Serieus?

En dan ook nog met een niet veranderbare 12 uurs aanduiding? Omdat een dag op elke planeet in 12 uur durende delen verloopt?

God wat slecht.

Ik vraag me af wie deze onzin gaat kopen.

3 likes

Grappig, maar niet US$8,750 leuk.

3 likes

Als ik me 1 uur moet inlezen over een horloge dan haak ik al af.

Meer omdat de informatie overal verspreid staat en die podcast alleen al meer dan 1 uur was :rofl:

a ik heb vandaag wat tijd over.

Ik zag deze vandaag passeren
de Monolith (staat nog altjid pre-order) zou binnenkort leverbaar zijn
ziet er wel mooi uit
no-nonsense toolwatch voor al uw ruimtewandelingen zeg maar

1 like

En perfect voor Koningsdag :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like