Vraag heeft iemand al ervaring met de Seiko Presage SRPG09J1? Persoonlijk vindt ik het een leuk horloge met klassieke uitstraling.
Alvast bedankt voor de reacties Mvg Peter.
Ik snap niks van Seiko af en toe hoor. Vorige week al een Prospex langs zien komen die overduidelijk in de Presage lijn thuishoort en nu weer deze die hier overduidelijk niet in hoort…
schreeuwde die mij toevallig onlangs toe vanaf een mega billboard langs de A4? Zelf ben ik er niet zo kapot van. Misschien moet ik hem nog een paar keer zien, maar op het eerste oog heb ik het idee dat er wat verschillende stijlelementen door elkaar zijn gebruikt.
Heel tof horloge met mooie vintage looks.
De maat is ook netjes. Het is geen duiker en de minuten tracking bezel is niet draaibaar.
Sorry, maar door de bezel voor mij een totale afknapper.
Rest is prima, maar zo’n bezel, ik pas.
Idd dit is mooie dresser, echt mijn stijl.
Ik heb de witte vandaag in handen gehad. Best een leuk ding maar toch klopt het niet…
Ik heb de SRPG03J1 en vind de Presage sixties serie wel geslaagd.
“Retro done richt” imho.
De zwarte op staal is ook wel leuk.
Ik vind het maar slappe aftreksels van de eerdere reissues die gewoon echt mooier zijn. List prijs is ook niet mals gezien wat je er voor krijgt, 4r35, geen saffier.
Eens. Was pas aan het kijken, maar ik vind het geen specs voor een horloge van 550 euro.
Mooi horloge om te zien, maar een beetje magertjes qua specificaties. 5 atm, drukkroon, 4R35, Hardlex. De afwerking zal natuurlijk beter zijn maar voor de helft van het geld heb je een 5 met betere specificaties, en dat vind ik eigenlijk al te duur.
Edit: gebaseerd op de € 490,- listprice.
Edit 2: @Mipnick en @koekoek waren me voor, ik zet nog een kopje koffie
Incl shipping en import is 338 daar in Japan 450 euro op de deurmat alleen
Nou, dat komt omdat er niks “professional specifications” aan deze Presage is. Het is gebaseerd op een monopusher Chronograaf (!) uit 1964.
Daarom vind ik het, sorry dat ik moet zeggen, een kutrelease. De bezel is niet draaibaar, er is geen sprake van een chronograaf functie, en ze hebben er het standaard 4r datumvenster in geprakt.
En waar driekwart van de Presage lijn gewoon 100m WR en soms zelfs geharde kasten heeft, hebben ze zich er hier met een 50m jantje-van-leien afgemaakt.
Tel daarbij op dat die mafkezen BOX-SHAPED HARDLEX hebben gekozen als glas. Hardlex is beter dan mineraal, maar het krast toch nog vrij makkelijk. Dus als je iets box-shaped op je horloge legt, zorg dan dat het saffier of plexi is, zou ik zo zeggen.
Wat een blamage.
Yup, als ze boxed shape sapphire in een 100m WR kast hadden gestopt met een traploos draaiende timing bezel, dan hadden ze hier iets authentiek leuks gedaan, ook al vind ik het zielloos dat ze dan geen monopusher chrono uurwerk ontwikkeld hebben voor de gelegenheid. Ik vrees dat ik in kamp @koekoek zit, maar dan met meer woorden.
Als je verder kijkt dan het pure uiterlijk is dit gewoon een kutding.
Sorry. Ik erger me aan Seiko.
Weet je wat je hier omschrijft?
eh, neuh. Los van m’n eigen Yema niet nee. Die mag hier ook, wand die bewijst maar mooi dat Seiko nog steeds column wheel chronografen maakt voor weinig doekoe:
Zeg es.
de spb127 en spb131
Maar om de een of andere reden gingen die under the radar. Maar over de nieuwe reissues hoor je wel een boel en worden er topics over geopend.
Dat klopt, maar dat merk je pas later
Mooi spul