Iemand al geëxperimenteerd met de Tickoprint app?

Met Tickoprint kun je de dagelijkse afwijking van je mechanische horloge meten, de PRO versie heeft nog wat meer functies, maar die schaf ik voorlopig niet aan. Gisterenavond heb ik de lite versie geïnstalleerd op mijn Android telefoon.

Je kunt de app zelf naar het tikgetal van je horloge laten zoeken, maar dit kun je ook handmatig instellen. Het tweede werkt m.i. beter, want in de automatische stand pikt de app wel eens 't verkeerde tikgetal op. Volgens mij komt dit door de gevoeligheid, van het microfoontje in mijn headset. Als alles goed gaat, dan begint de app uiteindelijk met 't meten van de afwijking, en volgens mij kloppen de metingen best goed.

Zijn er mensen hier, die deze app ook gaan proberen? En misschien hebben deze mensen een goede microfoon, zodat de meting iets makkelijker verloopt.

Ik heb em meteen gedownload… even proberen.

Met een Kalibertje in de uurwerkhouder, en de telefoon er bovenop lijkt het erop dat ie een goed signaal oppakt…

Even wat experimenteren… resultaten komen later.

kende ik nog niet. ga t es proberen.

Zelfde app als Kello denk ik? Werkt wel aardig :slight_smile:

Eur 7,99 lees ik in de app-store.
Veel geld voor zo’n euhh… app!
Of zie ik iets over het hoofd?
Jur

Ik heb “Clock Tuner” ook op mijn Telefoon…

geeft ook de puntjes weer… en het gemeten tikgetal… zoals je ziet is dat ongeveer de helft van wat het moet zijn… maar da’s geen belemmering voor de meting…

Leuke apps mannen, ik zal er ook eens naar kijken.

Als ik de site lees van tickoprint verbeter je de resultaten enorm met een externe mic, en het beste met versterkertje er bij. Dit lijkt me wel wat maar dan ben je nog eens 15 euro verder…

8 euro voor zo’n appje vind ik ook best wel wat