Iemand bekend met Mühle Glashütte?

Is wel de minst “ansprechende” van de Glashütte-merken IMO. Maar wel sympathiek.

Vergeet je nomos dan niet?

Ik heb er één geërfd van mijn oom, ik vind het best een leuk horloge voor een krijgertje.

Foto?

Ik meen mij de term ‘necrobump’ te herinneren.

5 likes

Nomos is wel OK. Heb wat mindere QC-ervaringen in een grijs verleden (heb het horloge al lang niet meer ook), maar vind ze wel leuker om te zien.

Zie je heel vaak bij gloednieuwe leden die de zoekfunctie gebruiken en dan mega gaan bumpen.

2 likes

Nee … niet mijn ding.

1 like

Ik moest even zoeken in het archief

6 likes

Oef. Dat is niet geheel mijn smaak. Draag jij m ooit?

1 like

Heel soms ik doe hem vooral niet weg omdat het een erfstuk is.

2 likes

Wat is er ‘nautisch’ aan?
Het zijn toch gewoon horloges?

1 like

Dat is wel mooi.

1 like

Ik hier nog een knuppel voor uw hoenderhok:

10 likes

Je kan ook op je zeilboot zien hoe laat het is

5 likes

Ik wilde echt net zeggen Muhle vind ik van de Glashutte juist het meest aansprekende en dan met name deze:

Foto van internet

10 likes

Nieuw hier maar toevallig vrijdag mijn nieuw Mühle 29er Zeigerdatum ontvangen. Na een bezoek aan Glashütte beetje verliefd geworden op dit horloge.

17 likes

De relatie met nautisch is : vanaf start bedrijf maken ze scheeps klokken . Ook nu maken ze het officiële horloge voor de Sars, is de Duitse reddings mij. Op zee.

1 like

Die Rolex is meer marketing dan “supergoed”.
Allemaal degelijk hoor, maar vrij conservatief qua gebruikte materialen (geen speciaal geharde/getegimenteerde kasten bijv.).
De uurwerken worden vrijwel geheel geautomatiseerd geassembleerd en geolied. De finish is oke, maar zeker niet spectaculair.

Rolex wordt zo onterecht opgehemeld.

Rolex is bekend geworden als fabrikant van betrouwbare, waterdichte, horloges. Oorspronkelijk ook voor nette prijzen. Tegenwoordig maakt men vooral gepolijste glimmende mode-accessoires waarbij de dragers bang zijn voor krasjes op de sluiting. Snuisterijtjes.

Tegenwoordig wordt daarbij gedaan alsof het de hoogste regionen van de horlogemakerij betreft en dat is niet juist. Het is mid end. Oh en die reclame: “het kost een jaar om de kast van een Rolex te maken”? Bullshit. ca. 900.000 stuks per jaar…

Dan Mühle: na de Wende in Duitsland heeft de heer Mühle zijn oude familiebedrijf nieuw leven ingeblazen. Hij is Zwitserse uurwerkjes gaan gebruiken.

Daarover is zelfs geprocedeerd, aangezien het niet voldoet aan de eisen voor “Made in Glashütte”.

Al met al is het dus een merk met best goed in elkaar gestoken horloges, maar niet het aanzien van Nomos, Lange, GO (de “echte” Glashütter fabrikanten).

6 likes

Vincent heeft 11 jaar geleden voor t laatst iets laten weten :stuck_out_tongue:

1 like

Bedankt voor deze Rolex info. Dat wist ik niet. Ik dacht dat elke Rolex door mannen met een witte stofjas aan handmatig in elkaar gezet werd.

1 like