Leuk merk wel, Mühle Glashütte, een vriend van mij heeft er ook een, geen Marinus overigens.
Ben benieuwd naar wat je een interessante prijs noemt, op chrono staat er een aantal te koop nl.
Het is zeker niet een van de toonaangevende merken uit Glasshuette (Lange & Sohne, Glashuette Orginal, Nomos) maar in het wat goedkopere segment zeker geen slecht horloge.
Ik heb een chrono van Muhle Glashutte gehad: mooi design, heel goede afwerking en betrouwbaar uurwerk. Zoals Hans al aangeeft, is het niet een van de ‘toonaangevende’ merken uit Glashutte, maar juist daarom (vind ik) ook wel weer leuk, als ‘Geheimtip’ zogezegd. Mijn horlogemaker was in elk geval onder de indruk van de kwaliteit van de Muhle.
Het nadeel is dat eventuele verkoop lastiger is dan bij een van de meer gangbare merken. In Nederland tenminste; in de VS en Duitsland wordt dit merk meer gekend en gewaardeerd. Anderzijds: als jij dit horloge prachtig vindt, is de verkoopbaarheid misschien helemaal niet interessant.
Ik kom ook op dit merk horloge naar aanleiding van een tip van een horlogemaker.
Die was toch wel onder de indruk van hoe deze horloges in elkaar gemaakt.
Ikzelf denk sowieso dat de Duitse horlogemakers op dit moment echt een voorsprong nemen qua kwaliteit.
Ik heb sinds kort een Sinn U1 en als ik de kwaliteit vergelijk met m’n Submariner of SD begin ik echt te twijfelen.
Man, zo’n Sinn is echt zo degelijk, niet normaal. Zwaar onder de indruk…en niet vergeten voor een heel andere prijs.
Dus als zo’n Muhle ook zo degelijk gebouwd is, tja wat wil je dan nog meer?
Dat ik al sinds 1998 Rolex draag en sinds 10 dagen ook een Sinn heb en dat ik zwaar onder de indruk ben van dit product.
Zozeer zelfs dat ik op dit moment denk dat dit de beste toolwatch is die er op dit moment te koop is.
Anders gezegd: tuurlijk is een Sub of SD superdegelijk maar mijn collega sleutelt er nu al een jaar of 10 mee en dat kun je inmiddels aan de klok wel afzien(zal eens een keer wat foto’s op het forum zetten, je lacht je rot, op zeker de meest beschadigde Sub van NL!!).
Mijn Sinn heeft 1,5 jaar ervaring als dagelijks horloge in een machinefabriek en als je daar maar één krasje op ziet, kun je 'm gratis van me krijgen…
En dat bedoel ik nu: een horloge van 5K wat natuurlijk supergoed is wordt wel voorbijgestreefd door een horloge van 1500,-.
Dat ik al sinds 1998 Rolex draag en sinds 10 dagen
ook een Sinn heb en dat ik zwaar onder de indruk
ben van dit product.
Zozeer zelfs dat ik op dit moment denk dat dit de
beste toolwatch is die er op dit moment te koop
is.
Anders gezegd: tuurlijk is een Sub of SD
superdegelijk maar mijn collega sleutelt er nu al
een jaar of 10 mee en dat kun je inmiddels aan de
klok wel afzien(zal eens een keer wat foto’s op
het forum zetten, je lacht je rot, op zeker de
meest beschadigde Sub van NL!!).
Mijn Sinn heeft 1,5 jaar ervaring als dagelijks
horloge in een machinefabriek en als je daar maar
één krasje op ziet, kun je 'm gratis van me
krijgen…
En dat bedoel ik nu: een horloge van 5K wat
natuurlijk supergoed is wordt wel voorbijgestreefd
door een horloge van 1500,-.
Gr.
Stel je dan dat de sinn je rolex voorbijstreeft omdat er minder krassen op de kast komen? Voor mij is kwaliteitsbeleving iets meer omvattend.
Erg mooie horloges. Er is hier in Pescara (Italië) een juwelier die het merk verkoopt. Ben een keer wezen kijken. De horloge’s zijn vergelijkbaar met de horloge’s van Bruno shoehnle (glashutte), welke ik in mijn bezit heb. De afwerking is fantastisch.
Dat ik al sinds 1998 Rolex draag en sinds 10
dagen
ook een Sinn heb en dat ik zwaar onder de
indruk
ben van dit product.
Zozeer zelfs dat ik op dit moment denk dat dit
de
beste toolwatch is die er op dit moment te koop
is.
Anders gezegd: tuurlijk is een Sub of SD
superdegelijk maar mijn collega sleutelt er nu
al
een jaar of 10 mee en dat kun je inmiddels aan
de
klok wel afzien(zal eens een keer wat foto’s op
het forum zetten, je lacht je rot, op zeker de
meest beschadigde Sub van NL!!).
Mijn Sinn heeft 1,5 jaar ervaring als dagelijks
horloge in een machinefabriek en als je daar
maar
één krasje op ziet, kun je 'm gratis van me
krijgen…
En dat bedoel ik nu: een horloge van 5K wat
natuurlijk supergoed is wordt wel
voorbijgestreefd
door een horloge van 1500,-.
Gr.
Stel je dan dat de sinn je rolex voorbijstreeft
omdat er minder krassen op de kast komen? Voor mij
is kwaliteitsbeleving iets meer omvattend.
Ik ga niet zeggen of een Sinn kwalitatief beter is dan een Rolex maar ik denk dat je in de war bent met marketing beleving. Dat is toch al snel 2/3 van de Rolex verkoop prijs.
Mooie horloges van Mühle, de fijnregulering vindt ik zeer fraai.Je maakt me wel steeds nieuwsgieriger naar de foto’s van je horloges, mag ook in je voorstel topic
Ben zelf meer dan 10 jaar in bezit van een Mühle antaria grosse Sekunde. Loopt zeer nauwkeurig draag het horloge 24/7 behalve bij sporten en klussen. In Duitsland gekocht daar tref je wat meer dealers aan in nl. Zijn er slechts 2.