Iemand bekend met Rainer Brand

Hallo iedereen.

De topics die ik kan vinden zijn al een paar jaar oud en het lijkt erop dat de collectie tov die tijd veranderd is en momenteel is er alleen het oer model als ik het goed begrijp de ‘Panama’ te verkrijgen met eigen manufactuur? Of is de SW 400 een seliita aangepast door RB. Tevens in kleine 36 mm uitvoering met een aangepaste eta

https://www.rainerbrand.de/de/uhren/

De witte spreekt me wel aan

https://www.rainerbrand.de/de/uhren/panama-automat-s1-rb-17-sa1/

Echter geen foto van de achterkant

Prijs va €2800 is ook niet bepaald mals tenzij het een manufactuur is (Echter voor dat geld heeft met ook een Nomos). En de discussie IWC gebruikt ook 'redelijk stock uurwerken’in de instappers voor nog meer geld is ook al vaker gevoerd

Weet iemand meer hoe het met het uurwerk zit en meningen zijn welkom :slight_smile:

Wat uk zie is dat de horloge uitgerust zijn met een SW 400 premium. Dat is een Selita aanduiding en niet een manufactuur. Of betreft de manufactuur een andere type-aanduiding?

Los van de kwaliteit…het oog wil ook wat en

RAINER BRAND PANAMA

onsierlijk middenop de wijzerplaat is een forse afknapper in mijn ogen. Je zult ws inderdaad beter af zijn met een Nomos.

ik vind het nog al meevallen, die tekst.
het is natuurlijk geen:

kroontje
Rolex
officially certitfied
superlative chronometer
perpetual calender

of wat voor verhalen er allemaal op een Rolex wijzerblad staan.

doe mij dan maar "Rainer Brand Panama)

3 likes

Ik denk dat ik zelf eerder voor een Nomos zou gaan, maar ik vind de Panama bepaald geen onsierlijk horloge. Eerder het tegenovergestelde :+1:

@Mafkees: P.S. Verwar kwaliteit en manufactuur niet…

Op z’n kant liggende “9” en “3” op de wijzerplaat krijg ik echt de kriebels van :confounded:

En zeker fors aan de prijs!

kende het merk al wel, kan je niks vertellen over de “kwaliteit”.
Vind de horloges van de huidige collectie wel mooi om te zien iig.

Zeker touché. Echter zijn dat nog logische termen. Wat Panama met dit horloge te maken heeft is mij een raadsel.

gewoon het type…
lijkt mij.

dus niks raars aan.

En dan made in germany aan de onderzijde gepropt

Ja, duh. Maar ik vind het een gekke naam.

je moet toch wat.

Dan zou ik voor de helft van die prijs de Mühle Glashütte Teutonia serie eens bekijken als de lugs en brushed zijkant het voor je doen. Oh, wacht, dat heb ik ook gedaan:

1500 is sympathieker dan 2500, en zelfs over die 1500 kan al gepraat worden of het dat waard is. Want:

(niet mijn horloge)

Maar als je dan 2500 Euro uit wilt geven aan iets Duits, pak dan inderdaad wat @Mafkees zegt. Een Nomos. Heb ik ook gedaan, zij het de donkere variant.

De Panama is niet slecht. De tekst stoort me niet, ik zou de 36mm versie nemen als ie 1200-1500 Euro kostte. Want zo bijzonder is ice-hardened staal niet, en zo bijzonder is een gepimpte Sellita niet. Dan zou ik liever bij Stowa gaan buurten voor 1000 Euro.