Iemand de Omega Hour Vision al gezien?

http://www.horomundi.com/forum/showthread.php?t=152 . Hij is echt wel mooi . Niet echt goedkoop te noemen met ± 5000 euro maar hij lijkt dat idd wel waard te zijn ( in vgl met natuurlijk ) . Heeft iemand deze al of reeds van nabij bekeken ???

Mijn beste,

Nog niet gezien, maar wat een interessante site is dit ::o

Orologio Signaturis Temporis

Volgens mij heb ik deze al wel in diverse etalages in Amsterdam zien liggen.

Tissot62 Schreef:

, maar wat een interessante site is

dit

Bedoel je het feit dat je daar een tourbillon kan(kon) winnen?:wink:

marijn Schreef:

Volgens mij heb ik deze al wel in diverse etalages
in Amsterdam zien liggen.

Volgens mij zijn er nog maar een beperkt aantak juweliers die dit model hebben. Maar mischien dat dit ondertussen is veranderd?

Ja hoor, eergisteren: zie mijn reisverslag van een daggie Den Haag:

Gisteren een expeditie (van Limburg) naar Den Haag gemaakt voor o.a. een Meet & Greet bij Horlogeplatform Nederland. Samen met beheerder Hein ging ik daar het Wenger uebertool afhalen. Hoewel Gerard op vakantie was werden de honeurs waargenomen door een sypathieke compagnon die eerlijk toegaf ‘niet echt van de horloges, maar de sireaden te zijn’. Hele mooie sieraden overigens. De Wengertjes werden in ontvangst genomen en ook verwisselde 1 van de fraaie opbergdozen van Hein van eigenaar (richting Hans = hcpdtg01). Inmiddels was Frank (Fracobolli) binnengekomen en ging even later de Omega Chronostop van Hans over in het bezit van Frank. Uiteraard hebben we fraaie collectie horloges (ook de prive collectie van Gerard, veel Omega en Rolex :slight_smile: bewonderd.

Daarna weer de regen in… veel regen. Gelukkig kon ik 1 deur verder bij Mambodh door de behulpzame horlogemaker even de band van de Sea Dweller laten aanpassen. Mijn handigheid (en die van Hein :slight_smile: (DZVL) met het Wengertooltje moet nog worden verbeterd.
Overigens stonden er bij Mambodh ongeveer 7 Rolex Daytona’s, plus nog het nodige lekkers…

Bij Steltman met een interessant gezicht wat informatie gevraagd en gekregen over PP (keep on dreaming man", en daarna bij S+C heel vriendelijk ontvangen (wat een prachtig pand overigens!) door een Vintage dame die mij probleemloos de nieuwste Omega Hour vision (met een prachtige metalen band) liet proberen… Wat een gaaf klokkie, ik werd hebberig maar dat is niet echt verrassend.

Tenslotte nog naar de veelbesproken Potma (edelmetaal) die kennelijk na de laatste overval geen horloges meer in zijn etalage had. Of was al bekend dat ik naar Den Haag zou komen :twisted:? Nog even over het Lange Voorhout alwaar de jaarlijkse kunsttentoonstelling enkel mijn lachlust prikkelde. Wat een onzin, maar wel leuk.

Tussen de vele buien door maar wat Chardonnaytjes gescoord en hapje gegeten. Tegen 17.00 uur ben ik gaan werken (2 uurtjes) om de rit ook nog fiscaal vriendelijk te kunnen boeken.

Blijft een lekkere horloge stad Den Haag. Tot een volgende keer!

Weet iemand al wat dit klokje moet gaan kosten?

Groet,
Steven

er zijn twee typen, rond de 4,5 K dacht ik.

zie ook
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,48213,48213#msg-48213

Voor zover ik momenteel hb kunnen achterhalen zou de lederen band op 4500 a 4600 euro komen en de stalen band op 5000 euro . De gouden verie is iets duurder … een 10000 euro . Op foto vind ik hem erg mooi …

De stalen en gouden uitvoering vandaag gezien bij Amsterdam Diamond Centre aan het Rokin in Amsterdam en bij Ace and Speyer aan het Koningsplein in dezelfde prachtige stad. De stalen versie was 4500 en nog wat Euri.

En wat vinden jullie van deze prijs?

Groet,
Steven

Steven Schreef:

En wat vinden jullie van deze prijs?

Denk dat dit zeker wel redelijk is. Omega probeert telkens meer een merk te worden in de hogere categorie. Het gebruikte uurwerk is in house gemaakt en zeker net zo revolutionair als de kast van dit model. Wil dit model zeker nog eens in het echt gaan bekijken. Zo van de foto’s trekt de wijzerplaat me namelijk niet echt.

heb alle modellen in Geneve gezien…heel mooi klokje voor heel mooi geld…
Ik bedoel dat je ook in deze prijsklasse veel keus hebt. Ook in manufactuurwerk.
Als je Omegaliefhebber bent denk ik dat hem wel MOET hebben!!

groeten Arno.

Ik vind de prijs ook heel redelijk. Vergelijk de prijs maar eens met andere manufactuur uurwerken. De wijzerplaat trekt mij helaas ook niet. Maar ik verwacht nog veel omega horloges met hun nieuwe kaliber.