Junghans maybach lijkt me
De cijfers zijn denk ik een (uniek) serienummer dat de maker het uurwerk gegeven heeft. Zilver/goudmarkeringen zien er anders uit.
Na een halfbakken google kom ik tot de conclusie dat het een Junghans J9 is, hier wat meer informatie daarover:
en
https://www.junghans-vintage.de/en/uhrenvorstellungen/eine-fruehe-taschenuhr-junghans-j9.html
Erg bedankt! Gaaf om het originele poster etc. te zien.
Wat zou de waarde zijn? Niet dat ik de horloge ooit zou verkopen.
Weinig. Het horloge is niet compleet… niet geserviced en weet niet of ie loopt?
Zakhorloges van de niet topmerken is eigenlijk niet echt vraag voor. Zou denken 50 a 100 euro… maar je krijgt vast een beter antwoord.
Weet iemand ook of het in die tijd een populair model en merk was of meer een lokaal merk? Het ziet eruit als een betaalbare horloge voor de werkende/arbeiders klasse.
Junghans is vroeger veel verkocht, zowel goedkope als dure modellen.
Ook klokken, wekkers stopwatches enz.
Ik heb er ook een.
Ja inderdaad een veel voorkomend zakhorloge.
Deze zakhorloges hebben vaak een hele aparte balans as.
Voor de zelfsleutelaars misschien handig om te weten dat ik er nog heel veel van in voorraad heb en ook in meerdere maten.
Dat is inderdaad een raar model balansas, als ik er een nodig heb dan weet ik je te vinden.
Mooi ! Geen idee waarom vestzakhorloges wat uit de gratie zijn. Ik blijf ze mooi vinden en dan vooral de uurwerken.
Ik ook, en ze zijn nu vaak voor een prikkie te koop.
Dan heb je de veiling van een aantal george daniels vestzakhorloges zeker nog niet gezien. Moet je zeker even naar kijken. Als je op dit forum zoekt naar kaiserstunde krijg je mijn vestzakhorloge te zien. Ik zal er binnenkort even een paar betere foto’s van maken.
George Daniels heeft zijn eigen uurwerken ontwikkeld en heeft er ook boeken over geschreven.
Als je zo’n zakhorloge wilt aanschaffen dan moet je inderdaad wel flink wat geld meenemen.
Ik heb je Kaiserstunde zakhorloge gezien, leuk ding.
De foto’s kunnen beter. Ga ik binnenkort iets aan doen. Blijft het feit dat mijn certina ds1 automatic een zichtbodem heeft om het eta2824 uurwerk te kunnen bekijken. Het kaiserstunde uurwerk vind ik vele malen mooier.