Iemand die weet wat voor Jaeger-LeCoultre dit is?

Goedemiddag,

Na een paar jaartjes niet actief in horloges te zijn geweest (na een inbraak bijna alles foetsie), de passie weer opgepakt… Stom genoeg hadden de boeven een vintage Jaeger-LeCoultre laten liggen, uiteraard beter voor mij, maar de lol was er even vanaf.
En nu ben ik nieuwsgierig of iemand mij kan helpen met het type, jaar en andere bijzonderheden te bepalen van dit horloge.
Het gaat om een stalen, handopwinder met arabische cijfers op 2, 4, 6 8 10 en 12, diameter 33mm.

Ik ben benieuwd en ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

GJ

6 likes

Van het horloge weet ik niets, maar welkom. Ik hoop dat de liefhebberij weer aanwakkert.

1 like

Dank je. Dat vuurtje aanwakkeren is niet zo’n probleem…

1 like

Onze huis-expert @vinwat weet alles van JLC.

1 like

Kan alleen zeggen dat ik 'm prachtig vind… :+1:

1 like

Een foto van het kaliber zal vast helpen. Mooi horloge!

1 like

Dank je. Ik zal eens bij een juwelier naar binnen lopen om het inwendige te aanschouwen.

Als ik jou was zou ik hem zelf openmaken. Met een bal of ducttape. Juweliers zijn meestal geen horlogemaker, en als Kelly van de bijjoux het doet kun je er maar zo krassen op krijgen.

1 like

Interessant openen met een bal of ducttape, heb je meer tips of een link? Was inderdaad niet van plan naar Kelly te gaan, althans niet voor dit horloge…

Zo’n balletje werkt prima bij de meeste schroefdeksels. :+1:

https://www.ebay.com/itm/Watch-Back-Case-Opener-Sticky-Friction-Rolling-Ball-Screw-Repair-Remover-Tool-BE/162917603892?hash=item25eea55a34:g:kjsAAOSwX7BaYwbg

2 likes

Bedankt. Ik ga het eens met zo’n balletje proberen.

2 likes

Was JLC vroeger al heel duidelijk in model aanduiding?

1 like

Een soepel squash balletje werkt ook prima!

1 like

Open maken met de originele sleutel om beschadigingen te voorkomen.
Bij sommige JLC horloges kan het uurwerk er alleen uit worden gehaald aan de voorkant.
Dus het glas eraf en de kroon van de stift uittrekken.
Verstandig om dat zonder ervaring zelf niet te doen.

7 likes

Balletje was een goede tip. Bijgaand foto van het uurwerk, het wordt alsmaar mooier

4 likes

Ik zoek overigens een betrouwbare partij om het horloge te laten servicen. Het heeft af en toe de neiging te stoppen om na verloop van tijd te besluiten toch maar weer te gaan tikken.
Suggesties welkom.

Cal. 800/c

1 like

Onder wat voor omstandigheden en in welke positie van het horloge gebeurd dat?
onderhoud service is geen probleem.

Daar heb ik niet echt een goed beeld bij. Het is meer dat de JLC soms stopt met lopen, het dan een tijd niet doet, om dan opeens weer zin te hebben.

@vinwat hoe neem ik contact met je op mbt service?

met een pb