Iemand dit ergens tegengekomen? Invicta stopwatch

Mij lijkt wel leuk om dit misschien nog eens te vinden. Ik kwam ergens een artikel tegen van een metalen Invicta stopwatch:

Onder de stopwatches is deze INVICTA MFG Co. 1/5 sec Crown stopper. Het verzilverde uurwerk heeft een balans- en hefboombrug, evenals 7 juwelen. Ook de regelinrichting is bijzonder. Er is een Zwitsers patent op dit ontwerp uit 1910 met nummer CH49639. Het kolomwiel heeft slechts 4 kolommen.
Paar foto’s:

De M op het uurwerk geeft aan dat het om een metalen kast gaat.

Onder de wijzerplaat:

Patent en reclame:


9 likes

Prachtig !:star_struck:

15 likes

Je hebt er een gevonden en gekocht dus?

Inderdaad. Alleen nog iemand vinden die hem fixen. Denk dat in eeuwigheid geen service heeft gehad. Ik hoorde van iemand dat @koen zeer handig is met oude vintage stopwatch horloges.

Loopt hij niet meet dan? Ik heb geen enkele van de mijnen laten servicen, lopen prima, en staan meestal toch stil :sunglasses:

Die van mij hebben een ruig leven achter de rug. :sweat_smile:

1 like

Onderkant van de markt he.

Ongetwijfeld. Toch leuk dat ik ze heb weten te scoren

Ja hoor. Dat was het punt niet. Je verwacht meer butsen en krassen op een goedkoop horloge dan op een gouden patek zeg maar :stuck_out_tongue:

Het is dus makkelijker om die Patek aan je kinderen over te dragen. Aangezien hij toch zelden draagtijd krijgt…? :stuck_out_tongue:

Precies. Daarnaast maak je iemand ook daadwerkelijk blij met een gouwe patek… een Invicta… :sob:

Ik vind het heel klap als die stopwatch van 110 jaar oud straks weer zo goed als nieuw is

Tuurlijk. Maar dat is met elk oud mechanisch horloge mogelijk in principe :stuck_out_tongue:

Wel gaaf dat je er een gevonden hebt!!

1 like

Inderdaad. Nu nog op zoek naar een goede horlogemaker en kijken of die deze in goede staat kan krijgen. Ik ben bang dat dit nogal een issue kan zijn.

1 like

Dat vrees ik ook idd…

Hangt er sterk van af wat er mis is. Als het opgelost kan worden met regulier onderhoud, afstellen en eventueel een universeel onderdeel als een lagersteen of ankerpallet is het nog wel te doen. Als er specifieke onderdelen voor dit uurwerk nodig zijn wordt het inderdaad een lastige zaak :grimacing:

Ik weet het niet… 1 heeft een kast die er NOS uitziet en uurwerk ziet er prima uit voor de leeftijd. Alleen die loopt niet.

De ander waar chroom van kast af is en uurwerk in slechte staat. Die loopt (vraag mij niet hoe). Beiden hebben een beurt nodig!

Dit wordt een mooi project voor 2022

5 likes

Je hebt er nog één bij gekocht? Of zelfs twee?
In elk geval, succes met dit project :+1::grin: