Iemand een idee hoe ik hieraan een band fiks

Hallo Iedereen

Ik kocht deze Camel Active 667.5020-5029 op MP voor een redelijk bedrag.

Het bandje was wel helemaal versleten en het het betreft een kast zonder lugs met toch wel een speciale aansluiting. Totale breedte aanzet is 26mm

Op de foto’s zie je kast en orgineel bandje
[

[/url]
[/url]

Iemand een idee hoe ik hier vb een NATO aan zou krijgen

PS Orgineel bandje is misschien te vinden maar duur en ik vind het niet mooi (persoonlijk)

Alvast bedankt

Yves

In dit geval denk ik dat je vast zit aan een originele band.

Nato of leer gaat echt niet lukken zo volgens mij als ik het zo zie was de originele band tegen de kast aangelijmd dus hetzelfde zal weer moeten gebeuren als je hem wilt dragen.

Groeten.

Noel.

Het lijkt mij dat je voor alle mooie oplossingen
meer geld kwijt bent dan aan een origineel bandje
of je gaat voor goedkoop en dan ziet het er niet uit.

succes … en benieuwd het resultaat te zien

mvg . Gerard.

Je kunt Arie vragen of hij 2 adapters voor je wil maken van aluminium of dergelijks zodat je een band of nato aan het horloge kunt monteren. Hetzelfde idee als de Citizen ecozilla modellen.

Bedankt Noel

Er gaat een pushpin door de kast met schroefjes op het einde, dus niet gelijmd.
Maar voorlopig zie inderdaad niet heel veel opties
Ik hoop op nog wat reacties/ideetjes

Yves

nylon Natoband / zulu kopen op de juiste breedte
kleine flap eraf knippen want niet nodig,
dan het lange stuk Nato in 2 delen knippen
en de geknipte uiteinden omvouwen en lijmen/met garen zekeren zodat er pushpins iets ruim doorheen passen,
daarna die omgevouwen uiteinden enigzins rond bijknippen zodat ze precies om die ronde kast passen
( rafeltjes evt even wegbranden met aansteker )

edit : wanneer je die pushpins niet helemaal op het einde vastzet sluit de band ook mooi aan op de kast
want dan vormt het uiteinde van de band een soort end-link.

Gooi eens een plaatje op met de gaten voor de pushpin?..

Mogelijk kan er een “oog” aangemaakt worden… dat met die “nokjes” in de kast valt, met de Pushpin vastgezet, en dan een Nato door de ogen… 'k zou daar ook een Pushpin in kunnen verzinnen… dan kun je elke band van de goede breedte eraan knupp’n…

Moeilijk kan zo simpel zijn… (:smiley:

Upon Further examination… klopt het dat het ZO zit?

dus met de Pin alleen door het middelste stuk?.. zo ja… dan is DIT mogelijk een oplossing:

2 “brugstukken”, met een pushpin om er naar believen een Nato, Staal, leder of Isofrane band aan te knopen…

Mooie oplossing Arie

Wow Arie, dit is knap, ik val bijna van m’n stoel

Dit zou een prachtoplossing zijn inderdaad

Hierbij een fotootje van de bovenkant van de kast van opzij gezien. Foto misschien niet optimaal maar het komt helemaal overeen met je tekening

[/url]

Kan ik zoiets bij je laten maken ?

Groeten

Yves

Mooi Arie en @ scarlet nooit aan Arie vragen of hij zoiets kan maken, want waarschijnlijk is hij al klaar ermee en is het in een bubbel envelop onderweg.

grt Gerard.

Arie Kabaalstra Schreef:

Moeilijk kan zo simpel zijn… (:smiley:

Mooier dan het origineel (tu)(tu)

Ik kom er later even op terug… er staat een stapeltje Titanium Horlogekasten op mijn werkbank, en die moeten vandaag af…

Arie Kabaalstra Schreef:

2 “brugstukken”, met een pushpin om er naar
believen een Nato, Staal, leder of Isofrane band
aan te knopen…

Kan ook een mooie oplossing zijn (tu)