Iemand een idee wat dit horloge waard is en welk type het is?

Echt geen flauw idee.

1 like

Ik kan het niet helemaal goed zien. Lijkt op een voet met een slipper en een vleugje laminaat.
Wat de gek ervoor geeft, denk ik.

2 likes

Geweldige eerste post, ook netjes om je zo even voor te stellen met slipper en al :smile:

Oh sorry, dat ging verkeerd :slight_smile: Heb hem inmiddels aangepast.

1 like

Ja, stukken beter, ik kan nu echt een grote teen onderscheiden :joy:

1 like

Het is een Maurice Lacroix of het moet het in ieder geval voorstellen. Weet je waar het horloge vandaan komt?

Hij is van mijn vader geweest. Het horloge is een erfstuk. Ik weet alleen dat hij hem al erg lang heeft, ik denk zo’n 15 of 20 jaar oud. Waar hij hem heeft gekocht weet ik niet.

Het is inderdaad een Maurice Lacroix, bij testament benoemd.

roi

Lijkt me een quartz en ik vraag me of of het een originele is. Je zou eens langs kunnen gaan bij een juwelier om te laten nakijken. Heeft het geen emotionele waarde aangezien er al op geboden kon worden?

1 like

Het is wel een echte, ben ermee bij de antiquair geweest en mijn vader droeg alleen echte sieraden. Het horloge heeft voor mij geen emotionele waarde, de overige sieraden (met een verhaal) wel.

Ok, veel succes met de verkoop.

Dank je wel

Ondanks dat het ML is kun je hier niet meer dan anderhalf honderd voor verwachten. En dan zit ik wellicht nog aan de hoge kant…

2 likes

Ben ook bang dat alles meer dan 100 euro is meegenomen, mede gezien de staat (en leeftijd). Succes met de verkoop iig.

1 like

In geld weinig. Ergens tussen een paar tientjes en een totaal gebrek aan belangstelling. Het horloge is gedateerd, in slechte (optische) condititie, kwarts & een relatief weing geliefd merk. Geef het aan iemand die het zal waarderen als memorie.

P.S. Denk dat het voor de waarde nauwelijks uitmaakt of hij wel echt is.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Beste Isabeau,
Het model is een Maurice Lacroix Tiago, uitgevoerd in staal/goud (14k).
Met name in Duitsland (waar Maurice L. erg populair is, zijn er nog wel liefhebbers voor dit model te vinden).
Het is jammer dat hij wat beschadigd is, wat de waarde geen goed doet.
Hij heeft saffierglas en is maar heel kort geproduceerd (1999-2002).
Ik denk dat het zoeken op Tiago je wel iets zal opleveren qua waardebepaling.
Veel succes!
Jur

1 like

Heel erg bedankt voor ir je reactie Jur en dat je hiervoor de tijd hebt genomen. Super!

Groetjes Isa