Omega seamaster bumper jaar 1950-1959
Heb je betere foto’s van de plaat en caseback?
Zou zeggen dat het een redial is op basis van de bijgevoegde foto. Dat drukt de waarde nogal.
Ik check altijd op chrono24 en oa catawiki, tweedehands en marktplaats.
Want … iets is maar waard wat een koper er voor wil geven.
Sommige zaken zijn echt overpriced en dan zien je ze -tig keren terug te koop komen.
Wil je de prijs weten om de prijs te weten of om een prijs op te zetten om te verkopen?
Is hij goud of verguld? Dat maakt nogal uit. Verder wat @ruud zegt: de plaat is opnieuw opgemaakt, dus ik zou hem lekker laten liggen.
Daarom foto van de caseback.
Ik heb eerder mis gezeten op basis van 1 foto… maar dit ziet er niet goed uit.
Me too.
Kwaliteit van de foto is niet best en daardoor moeilijk te beoordelen. Ik ben geneigd mee te gaan met het idee dat het een opnieuw opgemaakte wijzerplaat is.
Is dit se enige beschikbare foto?
Exactere bepaling van leeftijd op basis van caseback en serienr van het loopwerk.
Redial. Wel vol goud.
Zou m toch niet willen.
Wel groot verschil met foto 1
Dit is duidelijk een redial: de S van seamaster is sierlijk maar door Omega nooit zo opgemaakt. Het schrift is te vet en te donker voor een horloge van deze leeftijd. Serienr klopt met de leeftijd (begin 50). Meestal zit in het achterdeksel het referentienr gestanst. Hier ontbreekt deze. Ik weet eigenlijk niet zeker of dat correct is. Kast lijkt volgens merkteken 18k goud te zijn. Omega database zegt dat dit een chronometer loopwerk zou moeten zijn en deze is dat niet. Dit is echter ip basis van de beperkte gegevens. Er zitten nog wel wat vraagtekens rondom dit horloge.
Betekemt dit dat er veel veranders is aan het horloge? En zou je ong een waarde kunnen. Schatten?
Wat de gek ervoor geeft.
Redials hebben geen waarde naast de goudprijs voor mij…
Foto’s komen van een verkoper/verkoopsite af? In dat geval staat er meestal wel een prijs bij toch?
Verzamelwaarde is laag. Vindt je hem mooi en de prijs is ok in relatie tot de gemelde problemen: kopen. Persoonlijk zou ik deze laten liggen. Hooguit voor de kast en het loopwerk. Je zou eventueel nog op zoek kunnen gaan naar een originele wijzerplaat
Welke wijzerplaat heb ik nodig, en weet je wat de waarde zou kunnen zijn als alles wel zou kloppen?
Ik zou op deze website zoeken. Omega’s eigen archief. Zoekt wat traag.
Zo’n vintage wijzerplaat gaat een heel lastige zoektocht zijn. Gewoon zo verkopen als je er van af wil, uiteraard wel met vermelding dat het een redial is
Even een snelle google zoektocht zou de waarde van een nette richting de 2000 gaan. Maar reken zeker 500 minder voor die van jou door de plaat. Ik zou 1000-1500 euro verwachten. Maar ik ben geen expert
Draak van een redial, chroom spanring in het glas, veel te smalle band … gaan een paar dingen mis
Zo, da’s veel geld. Om die gouden kast dan ofzo?