Rare vraag maar weet er iemand wellicht welk merk horloge dit is? Het uurwerk is een AS1700/01 automaat en loopt na een nieuwe veer en goede schoonmaakbeurt weer best aardig (6s / dag, amplitude ruim 270 (automaat) en beat error 0.6ms.
Maar ik men dit logo niet, vermoedelijk een ‘eigen merk’ van een retailer?
Golana denk ik niet, het is een ander logo. Uiteraard is dit horloge uit een tijdperk dat zo’n beetje iedereen een eigen merk kon beginnen. Ik heb er al met al zo’n 5 uur werk in zitten en wil dan toch ook wel graag weten welk merk het is hahahaha.
Nee, het is een standaard AS1700 automatisch uurwerk. Ik struikel vaker over dit soort vintage horloges maar het is de eerste keer dat ik echt geen merk kan vinden. Het is geen kostbaar horloge maar ik vind het jammer als een vintage horloge niet wordt geserviced omdat de waarde te laag is. Bovendien is het (nog steeds) een leuke bezigheid.
Voor mij wel, ik houd bij welke horloges ik service en de bijzonderheden daarvan. De waarde is maar een detail. Als niemand het weet is dat prima natuurlijk, maar ik dacht, ik probeer het gewoon, misschien kent iemand et logo.
Ik zie op Youtube de service van een Glycine Airman (mark1) en zo te zien heeft die hetzelfde uurwerk. Weliswaar gebruiken ze daar een wordmark en geen beeldmerk maar goed, ik denk dat het raadsel is opgelost en dat het een Glycine horloge is.
Lukt me niet Ruud. Ik was het al aan het proberen.
Maar krijg meldingen zoals geen toestemming tot bekijken bron en media plaatsen in bericht niet toegestaan.
Ik zal bovenstaande verwijderen.
Raer. Vroeger mochten ook TL-0 op z’n minst 2 foto’s per bericht plaatsen. Moet ergens aangepast zijn, misschien kwam er te veel spam door geautomatiseerde accounts oid.
Maar TL-1 krijg je heel erg snel hoor @Sonja1. In het ergste geval is het heel even wachten