Ik ben bezig met een build (mijn eerste) en kreeg vanmiddag mijn laatste onderdeel, de dial binnen.
Enthousiast als ik was begon ik meteen alles in elkaar te passen en doen. Er waren een paar tegenslagen (dial een 0,5mm te groot) maar uiteindelijk gelukt.
Nu kwam ik bij het laatste stapje, namelijk het inkorten van de crownstem en heb ik als een echte rookie beaamt, deze te kort afgeknipt…
Ik vroeg me af of er iemand misschien een heeft liggen die ik voor een paar euro kan overnemen. Gezien ze overal minimaal 2 weken levertijd hebben en ik m’n nieuwe build toch wel graag ij gebruik wil nemen.
Kom er net achter dat Speedtimerkollection de stem ook niet op voorraad heeft (levering per 23 september) Zo maar even bellen met Chronoglide om te vragen of ze er een hebben die ik kan komen halen
Afhankelijk van hoeveel de stem nu te kort is en de lengte van het schroefdraad in de kroon, is er een optie om de te korte stem toch te gebruiken. Door in het schroefdraad van de kroon iets aan verse soldeer te proppen en de stem te plaatsen, is het wellicht nog te corrigeren.