Iemand enig idee waar dit logo vandaan komt?

Van de week kwam ik een vis logo tegen op de achterkant van een “Zwitserse” horloge. Nu kom ik dit ook tegen bij vintage Invicta’s uit de jaren 60/70.
Heeft iemand enig idee waar dit symbool/logo vandaan komt?

1 like

een vis… wellicht om aan te geven dat ie waterdicht is?

1 like

IWC gebruikt ook het vis logo, vast iets Christelijks…of niet

1 like

Geen idee. Maar wat je zegt is wel plausibel. Het kan dus gewoon een versiersel Kunnen zijn omdat het om duikers gaat idd.

1 like

:see_no_evil:

1 like

Blub…

Ichtus.

Ièsous Jesus
CHristos Christus
Theou Gods
Huios Zoon
Sootèr Redder

(Het Grieks gebruikt wat andere letters dan wij doen, dus Ichtus komt niet geheel overeen. @Chillekasper kan dit volgens mij nog véél beter uitleggen dan ik)

Lijkt me wel heel christelijk als boodschap achterop een horloge.

1 like

Best een mooi logo dat waarschijnlijk aangaf dat de Invicta waterdicht was. Dat andere merk heeft het denk ik schaamteloos gejat. :thinking:

1 like

:laughing::laughing::laughing: tuurlijk, ik kan best wel een bijbellesje geven. :laughing::laughing::laughing:

Maar ik denk dat ik er dus niet te veel achter moet zoeken. Ik weet namelijk van sommige Seiko’s en Omega’s dat dit van die symbolen op de achterkant zetten omdat deze iets afbeelden (die telescoop bij Omega bijvoorbeeld).

1 like

Die telescoop is bij de Constellations, die staat voor het observatory en de chronometer-certificering.

De De Ville range uit de jaren 80-00 had een afbeelding met een skyline.

De Seamaster een logo met een soort zeepaardje.

Zeediertjes om de waterdichtheid te verbeelden zijn best geliefd.

1 like

Inderdaad!

In die tijd was het niet ongebruikelijk dat verschillende merken kasten van eenzelfde leverancier gebruikten. Denk maar aan de supercompressor kast, of de Buren/Squale kasten. Misschien dat dat hier ook geldt, dezelfde producent voor beide merken?

1 like