Hallo allemaal .
Gisteren van een collega een volle doos met allerlei reut gekregen.
Een heleboel dameshorloges, een hoop quarts, een stel Lorett shitters
En dit ding. Gisteren opgewonden, en tot m’n verbazing loopt ie nog, en ook nog redelijk op tijd ook.
Een bandje erop met een sluiting die ik nog nooit gezien heb. Aan de ene kant een soort van clip, die je random waar, ergens in de band kunt vasthaken.
Op de band zit dan ook nog een beetje flix o flex rek.
Zie de laatste 2 foto’s
Iemand die me hier iets meer over weet te vertellen?
Zou ik leuk vinden.
Lijkt me een jaren 50 (mss begin jaren 60) Bifora. Duits merk met toendertijd vooral ‘betaalbare’ modellen. Deze gaat gezien staat, verchroomde kast en grootte (30-32mm vermoed ik?) ook niet waardevol zijn.
Band is van ZRC; bekend Frans bandenmerk wat best een aantal gezochte vintage bracelets heeft geproduceerd. Deze band valt niet direct in die categorie, maar was de staat beter geweest dan was er vanuit vintage verzamelaars vast belangstelling voor.
Nog even een paar plaatjes na de nodige schoonmaakwerkzaamheden.
Het glaasje wat gepolijst, de band in de ultrasoon geweest.
Niet vanwege eventuele waarde, want dat interesseert me totaal nix, maar ik denk dat die band helemaal niet zo slecht is hoor.
Alleen wel een crime om 'm er weer op te krijgen.
Morgen weer proberen.
Ziet er inderdaad best goed uit nu. Mijn mening was gebaseerd op je laatste foto uit je eerste post; lijkt toch wel erg veel op een brakke band daar? Als t meevalt met de speling op de schakels heb je er een leuke band aan