Iemand ervaring met aankoop Everest rubber band

Hoi allemaal,

Heeft iemand van jullie persoonlijk ervaring met de aankoop van een band bij Everest? Eind november namelijk een rubber band voor mijn Rolex via de site gekocht. Helaas is deze nog steeds niet binnen, nou kan ik daar, door de situatie, nog wel inkomen (corona/kerst drukte). Echter na inmiddels wat contact lijkt het erop dat het pakje onvindbaar is. Ze werken voor de tracking met Route maar als je die app installeerd op je mobiel dan kunnen ze zo ongeveer overal bij… Dus voor mij geen optie. Vandaar via mail contact.

Daarnaast was ik vanmorgen wat reviews aan het lezen over Everest en werd daar niet zo vrolijk van (natuurlijk ook dom dat ik dat niet van tevoren heb gedaan). Zag dat naast de slechte service er ook behoorlijk wat kosten bij komen (invoer etc.). En daar wordt op hun site ook niets over gezegd.

Kortom heeft iemand hier ook ervaring mee en kan me eventueel geruststellen? :grin:

Alvast dank.

Dat is toch logisch als ze buiten Europa gevestigd zijn?

Heb je wel een trackingnummer? Wat zegt trackitonline.org?

Ik ben zelf ook een pakje kwijt uit Engeland. Ik denk dat het eind januari alsnog gewoon aan de deur komt.

Invoer is idd logisch, maar zag dat in 1 van die reviews dat iemand uit Spanje nog effe 150 euro mocht aftikken… Op iets van 200 euro aanschaf. Daar schrok ik wel van… Tracking heb ik wel maar ze werken met Route en dan moet je die app op je telefoon installeren en die vraagt toegang tot ongeveer alles wat op je telefoon staat. Maar ze zijn het aan het “onderzoeken”.

Misschien een geluk bij een ongeluk als hij niet aan komt. Er komt aardig wat aan kosten bij. Hier in NL en Duitsland zitten diverse dealers en dat scheelt je toch aardig wat € als je hem gewoon in EU koopt :grimacing:

1 like

@ThaPapper… wat kwam er bij jou alweer bij? Bijna €100 toch?

1 like

Heb pas besteld bij Everest. Tracking werkte niet en reacties op mijn mails kwamen pas dagen later. De bestelling is wel gewoon goed aangekomen na circa 2 weken.

Thanks, al zijn bij mij de twee al ruimschoots gepasseerd. Wat waren je bijkomende kosten?

1 like

Ik had geen bijkomende kosten.

Dat geeft de burger moed! Thanks.

Hier ook geen bijkomende kosten.

Invoerrechten en BTW ja. Overigens, wanneer een pakje (in normale tijden) even onder water is, ligt het vaak bij de douane te wachten op de “veroordeling tot extra heffing”. Graag te voldoen bij aflevering. :unamused:

2 likes

Je kunt ze overigens ook in NL kopen, dan weet je qua prijs meteen waar je aan toe bent en je hebt hem lekker snel in huis met een handgeschreven bedankt kaartje erbij. :pray::slightly_smiling_face:

https://www.qpx.nl/nl/brands/everest-rolex-straps/

2 likes

Heb wel eens een band voor mijn polar daar besteld,
er komen inderdaad met shipping, kosten voor douane-afhandeling door de vervoerder en btw extra kosten bij, ga uit van tussen de 25 en 30 procent.
Pakje kwam wel gewoon aan, keurig netjes verzorgd, goed ingepakt, helemaal prima.
Goedkoop is het niet, wel goede kwaliteit. Wanneer je iets vanuit buiten de EU laat komen heb je altijd die invoerrechten en btw. hoort er gewoon bij…

1 like

Dat je moet bijbetalen dat ligt niet aan hun hè. Dat zijn gewoon de belasting afspraken waar je mee te maken hem omdat je heb gekozen wat van buiten de EU in te voeren. Ik vind het ook een beetje vreemd om dat in een (slechte) review te plaatsen.

Verder vind ik het vervelend voor je dat het pakket nog niet is aangekomen. Maar het is nu een chaos bij postbedrijven, tracking of niet.

Maar heb het nummer wel eens door een andere tracker gehaald zoals 17track.net ?

1 like

Dat ik wat moet betalen snap ik echt wel en die verwachting had ik ook. Er stond alleen in 1 van die reviews 150 euro extra en daar schrok ik van. Had zelf berekend dat het me ongeveer 50 euro gaat kosten… Maar goed we gaan het zien. Eerst moet het pakket maar eens binnen komen :grin:

1 like

Alles is binnen en ik moet zeggen dat het er netjes uitziet en mooi verpakt. En geen extra kosten :smile:

1 like