Iemand ervaring met Cartier?

Die is overpriced met 1750 euro. Daar koop je bijna een gouden (louis) voor met een beetje zoekwerk.

2 likes

Het is in 1976 als budgetlijn begonnen, maar wat ik verder wilde vertellen heeft HorloG inmiddels al prima verwoord, beter dan ik zou kunnen :wink:

2 likes

Ik doelde ook niet op deze specifieke prijs. Het ging meer om het horloge te laten zien. Maar dank voor het aangeven. :wink:

1 like

Dat is de prijs van het horloge. Gewoon kroontje zoeken met veel geduld en die erop zetten.

1 like

Absoluut niet, revisie van een kwarts horloge kost € 375,-. Zie echter wel dat de wijzers geoxideerd zijn en inderdaad klopt de kroon niet. Hiervoor zul je ongeveer € 105,- extra bijgeteld krijgen.

Ook is de gesp niet origineel.

Let bij beoordeling vooral op de wijzerplaat: V van “7” uur > het dunne lijntje is de naam CARTIER en de meeste vervalsers kregen dit destijds niet goed gedrukt.

2 likes

375 euro voor een quartz revisie, dat tikt lekker aan. Ik denk dat dit veel goedkoper kan.
Maar ik lees niks van TS over dat de cartier niet goed loopt. Alleen de kroon baart hem zorgen.

1 like

Alleen een nieuwe kroon wordt niet gemonteerd bij Cartier. De oxidatie van de wijzers wijst op vocht en omdat HorloG schrijft 600+ reageer ik.

er was ook nog een soort basis service [ herstellen waterdichtheid ] en die kost € 160,- + prijs van een kroon, maar dit is geen waterdicht model.

En de kroon baart Bloedlink geen zorgen maar de andere leden!

3 likes

Ik heb al de nodige Cartier’s laten repareren, dus ik spreek echt uit ervaring. Een losse kroon krijg je niet, dus er zit altijd een volledige service bij, aangezien de kroon niet origineel is krijg je er geheid ook een nieuwe tube bij en eventueel nog nieuwe wijzers, pakkingen etc. De laatst die ik heb laten servicen (Roadster chrono met kapot glas) kostte mij zelfs ruim 1300 euro… for the record, horloge liep perfect maar ze leveren nu eenmaal geen passend glaasje.


Ik weet niet of dit ze is. maar misschien een oplossing

Roadster chrono is ook een totaal ander type horloge het verhaal appels / peren komt nu boven.

De prijs die ik noem klopt 100 %. Enigste aanvulling kan een glas of wijzerplaat zijn. Natuurlijk moet het uurwerk wel origineel zijn :wink:

2 likes

Het gaat me niet om de Roadster, het gaat om het voorbeeld dat je kosten worden opgestapeld tot obscene hoogte. Maar goed, als TS daaraan wil meewerken en een prijsopgaaf wil aanvragen dan kunnen we het ook interessant maken, ik betaal jou het prijsverschil lager dan 600, en jij betaalt mij het bedrag boven de 600. Deal?

1 like

Ik geef gewoon 1 euro voor de Cartier en bespaar hem 600 euro :):slight_smile:

1 like

Zonder een horloge zelf in de hand gehad te hebben kan je nooit zo’n deal maken.

Prijzen die ik noem zijn direct van Richemont afkomstig. Als ik hem op de werkbank heb liggen dan kan ik je binnen 5 minuten een PO maken die ook nagekomen zal worden.

Ben zelf een gecertificeerd Cartier horlogemaker dus weet waarover ik praat. Werk als sinds 1993 aan Cartier horloges dus heb al het een en ander gezien.

3 likes

Kun je dan niet even een kroontje op die van TS ritselen? Want we zijn er op de wereld om elkaar om elkaar te helpen niet waar.

Gecertificeerd zijn houdt ook in dat je aan bepaalde richtlijnen gebonden bent! Dus ritselen van onderdelen doe / kan / mag ik niet en ik moet gewoon de gewenste kwaliteit leveren met de garantie zoals die wereldwijd vast gelegd is.

Daarom gaan de grotere horlogemerken ook over op certificering om dit soort praktijken tegen te gaan.

1 like

Maar zeg eens zelf, een kroontje dat erop hoort is toch te vinden en is er zo opgezet. de rest van dial ,kast and hands zijn nog mooi

1 like

De eerste foto nader bekeken lijkt met de band bij de kast ook een millimeter of wat te klein. Als die niet origineel Cartier is hoeft dat natuurlijk geen punt te zijn maar heeft wel effect op de waarde.

1 like

Ik geloof dat jij aangaf dat het maximaal 375+105 euro zou kosten… maar goed blijkbaar durf je het toch niet aan.

Maar goed, laten we er maar over ophouden, we gaan er toch niet uitkomen.

1 like

bandje eraf, beetje vochtig maken, klemmetje erop laten drogen en past perfect, is volgens mij ouderdoms krimp? zo werken wij kunstenaars altijd :slight_smile:

1 like

Mooi wat die kunstenaars kunnen :joy:, ziet er wel uit als een behoorlijke krimp.

1 like