Iemand ervaring met Cartier?

Kan iemand me iets meer vertellen over de echtheid van deze Cartier?

De kroon lijkt niet de standaard te zijn en ik vind de gravure op de caseback in vergelijking met andere voorbeelden op het web misschien wat aan de grove kant, maar graag ook jullie mening en kennis.



4 likes

Ziet er wel legit uit, weet wel dat een must de Cartier van ver nog niet in de buurt komt van de kwaliteit van een echte Cartier.

2 likes

Ik heb zelf een Must van lang geleden,…, ik zou niet zeggen dat de kwaliteit minder is. Het is een gerhodineerd zilveren horloge met prachtige gelakte wijzerplaat. Het quartz uurwerk is zelfs netjes afgewerkt (geneva striping, slaat natuurlijk nergens op maar toch…).

2 likes

zo op het eerste oog ziet deze er wel uit als echt.

2 likes

Ik snap je twijfel over de kroon.
Voor mijn gevoel moet de steen meer spits zijn.
Dit lijkt meer op een kroon van een santos. Maar ik kan me vergissen

1 like

Niet mee eens. Het horloge van de TS ziet er op basis van de foto echt uit IMO.

3 likes

ik denk dat de kroon zelf meer taps moet zijn , de gravure is prima en getuigd van weinig slijtage.
In ieder geval heel mooi horloge. Maar ja soms zie je bij de oudere modellen een andere kroon, maar wel dan met gevlakte kantjes.

2 likes

In mijn ogen is hij echt; al ben ik geen horlogemaker. Afweking is netjes zoals dat bij die modellen hoort. Ik heb verschillende Cartiers gehad in de loop der jaren. Op dit moment heeft mijn vrouw een Tank Française. Prima horloges en gewoon juwelen voor aan de pols.

De kwaliteit van die specifieke modellen is prima. Quartz omdat ze uit dat tijdperk komen en goud op sterling silver, eerste gehalte 925, gewoon OK en echt Cartier.:slightly_smiling_face:

2 likes

Klokkengek vind jij de kroon oke? In mijn ogen is alles oke en in orde , alleen die kroon??

2 likes

De kroon kan best vervangen zijn en je ziet op die oudere modellen wel vaker verschillende kronen. Maar het horloge is nog steeds echt volgens mij. Maar wie ben ik ??? ! … Klokkengek. :wink:

5 likes

Ja horloge is echt en heel mooi

2 likes

En het leuke is dat ze iets minder gewild zijn dan de courante modellen, dus best in goede staat redelijk voordelig te koop en dan heb je wél een echte Cartier aan de pols.:sunglasses::ok_hand:

2 likes

Deze heb ik ooit gehad en er zat zo een kroon op.
Je hebt ook andere kroontjes, maar die zijn vlakke kanten en niet geribbeld

2 likes

Gaaf ding toch! :ok_hand:

2 likes

Horloge is echt, kroon is after market. Daar ben ik 100 procent zeker van.

4 likes

:+1:

2 likes

Erg bedankt voor jullie insteek!

2 likes

Losse kronen zijn moeilijk te vinden, maar zo nu en dan zie je ze wel op eBay:

Het alternatief is een service van Cartier maar dan moet je in dit geval rekenen op 600+ Euro.

1 like

Het horloge lijkt echt, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat ‘must’ een soort budgetlijn Cartier was. (of is, weet niet of het nog bestaat).

1 like

Cartier bestond op een bepaald moment uit drie verschillende bedrijven, Cartier Parijs, Cartier London en Cartier New York. Deze zijn 1979 samengevoegd tot één bedrijf. Op dat moment stonden eigenlijk alle horlogemerken aardig op de rand van de afgrond (quartz crisis) waardoor er relatief veel horloges werden geproduceerd van mindere kwaliteit voor een lagere prijs, voornamelijk om de omzet toch hoog te houden (Omega, Breitling, Tag Heuer deden dit bijvoorbeeld ook). Uit die periode stammen veel van de Must de Cartier horloges. Een interessant kenmerk hiervan is dat deze vaak van verguld zilver zijn (vrijwel alle andere merken vergulden op een messing ondergrond). Er zijn er dus relatief veel van gemaakt en de waarde ligt in de regel op enkele honderden euro’s. Een Tank van voor 1979 is dus bijna altijd van goud en hier zijn er per jaargang maar kleine hoeveelheden van gemaakt. Sinds midden jaren negentig is het merk weer omhoog gekrabbeld en na de overname door Richemont eigenlijk weer terug aan de top. De laatste jaren investeren zij ook weer in eigen uurwerken en serieuze haute horlogerie.

Cartier is hier een wat onderschat merk, temeer omdat zij voornamelijk sterk zijn in dameshorloges, maar wat mij betreft onterecht.

3 likes