Dag allemaal,
Even een vraagje. Heeft er hier iemand ervaring met Casio Protrek? Nou heb ik met Casio goede ervaringen, maar de Protrek-serie ken ik niet.
Roept u het maar!
Dag allemaal,
Even een vraagje. Heeft er hier iemand ervaring met Casio Protrek? Nou heb ik met Casio goede ervaringen, maar de Protrek-serie ken ik niet.
Roept u het maar!
Geen ervaringen mee maar vind die titanium varianten wel geslaagd voor op reis. Naar ik begreep zijn het kwalitatief prima klokken voor het wat ruigere werk. Het is dat ik erg tevreden ben met mijn Suunto en twee van dit soort horloges ‘too much’ vind anders zou ik wel een prg80t willen.
Hi Paul, ik bezit een wat oudere Pro Trek,

maar hij functioneert nog perfect. Heb hem veel gedragen en gebruikt tijdens reizen, o.a. Tibet, Mnt Everest basecamp en beklimming van Kilimanjaro. Met name temp/barometer gebruikt ivm evt weeromslag, werkte goed. Ook de hoogtemeter was acceptabel, alhoewel ik nu een Suunto Observer heb, (sinds 2003) maar dat kwam omdat ik ivm expeditie een wat nauwkeuriger meetinstrument wilde met digitaalcompas en een kwalitatief goede (temp. gecorigeerde) hoogtemeter. Overigens is het verstandig de hoogte en/of barometer te calibreren als dat mogelijk is, dus kom je op een punt waarvan de hoogte bekend is dan stel ik de hoogtemeter altijd even gelijk met dat punt. Het maakt natuurlijk ook verschil of je het horloge om je pols draagt, evt onder een jas of handschoen. Als ik echt een zo nauwkeurig mogelijke meeting wil, bijvoorbeeld van temp.en luchtdruk dan bevestig ik mijn horloge aan een jas of rugzak, meteen een reden waarom ik geen stalen/metalen/titanium band heb maar gewoon rubber, bevestigt lekker makkerlijk aan jas/riem/rugzak. Ik neem aan dat de nieuwe ProTreks verbeterde techniek hebben en dus wellicht even nauwkeurig zijn als bijvoorbeeld een Suunto.
Kortom, van mijn kant niets dan lof over de ProTrek.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt…
groet
Gijs
Kijk, dat zijn de ervaringen waar ik wat mee kan! (tu) Bedankt!
Geven die Pro Treks de hoogte en temperatuur alleen in meters en celcius weer, of kan je ze ook op feet en fahrenheit instellen?
Geheel instelbaar naar eigen voorkeur.
geld dat voor alle modellen? Op internet net kan ik niks over de Casio PRW-1500YTJ-1EF vinden wat betreft fahrenheit en feet instellingen…
Daar zeg je wat! De Casio-website geeft daar inderdaad geen uitsluitsel, over heb ik net gezien. Ik dacht ergens op internet te hebben gelezen dat je de eenheid kunt omschakelen naar je eigen voorkeur, maar ik weet niet meer waar.
Je zou eventueel een mailtje naar Casio kunnen sturen als je het graag zeker wilt weten. Ben je van plan er eentje aan te schaffen?
Helaas is casio wat traag in hun reacties via de mail, via die weg heb ik het al geprobeerd… Volgens mij is alleen die Triple Sensor lijn volledig instelbaar? zou dat kunnen? Iemand in de fam wil hem aanschaffen, ik doe even research voor hem 
Geachte heren/dames,
De keuze is geheel aan uzelf.
Temperatuur is of Celcius of Fahrenheit.
Barometer is in hPa of inHG
Hoogtemeter is in meters en in feet.
Kompas berekent iedere 20 seconden opnieuw de juiste richting.
Het bovenstaande uit de handleiding van de PRG-80T-1AVDR Titanium uitvoering.
Bladzijde E-24 (Engelstalige uitgave). Nieuw in doos.
Bij interesse kunt u mij mailen.
Groet,
Jan
Jij laat er geen gras over groeien, Jan! 
Afijn, wat voor de 80 geldt, zal ook gelden voor de 1500 en in dat geval is de vraag van JonesM beantwoord.
Ik heb zo’n 2 jaar geleden flink wat forums doorgespit om achter de verschillen te komen tussen de casio protreks en suunto’s. Toen was de nauwkeurigheid van de Suunto barometers duidelijk beter. Suunto schijnt zijn eigen te maken en casio schijnt standaard modules te gebruiken. Of Suunto nog steeds beter is weet ik niet, maar ik neem aan dat zij ook niet stil hebben gezeten.
Overigens ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een Seiko Monster 
Heren,
Bedankt voor de reacties! Het heeft mij zeker geholpen!