helaas, maar ja geeft mij weer wat ruimte voor iets ander of wellicht een nieuwe
mooi, maar ik ben toch ook wel een beetje gevallen voor de super Ocean 44
Goedemorgen, momenteel heb ik een Avenger II 43 chronograph in mijn bezit waar ik tevreden van ben met zwarte dial en witte subdials en metalen band.
Nu was ik aan het uitkijken naar iets erbij en wilde eerst een Grand Seiko aankopen maar bij het passen en bekijken van die horloges was ik enorm ontgoocheld hoe klein ze uitvallen tov mijn Seiko SARX035.
De enige die mij een beetje een redelijk gevoel gaf was de Hi-beat met 80u reserve en wit-achtig reliëf dial.
Nu kan ik een Avenger 43 GMT aankopen met zwarte dial en metalen band die mij wel enorm aanspreekt, vooral ook omdat ik nog een mooi horloge erbij wil zonder chronograph, gewoon met een mooie dial en mooi uiterlijk, ik denk dat het te maken heeft met mijn ogen die wat meer moeite hebben om de kleine letters en cijfers te lezen, zo ook het datumveld.
En ik vind het prachtig te zien hoe die secondewijzers bij automatische horloges zich voortbewegen en dat is bij de GS wel hééél mooi en “smoothly”.
en bij een Grand Seiko Spring Drive nog smoother en als je dan ook kijkt naar een Grand Seiko Spring Drive GMT dan ben je in één keer klaar
Ik vind die GMT functie (cijfers) zo slecht af te lezen, veel te klein.
Grote GMT cijfers op de draairing geeft bij mij toch de voorkeur.
Als je ze amper kunt lezen hebben ze ook weinig nut.
Dat klopt, heb je gelijk in maar die GMT functie en wijzer zijn in dit geval eigenlijk maar bijzaak, deze die ik kan kopen heeft die GMT wijzer, ik vind niet meteen een pre-Kern zonder GMT.
Luister naar deze wijze woorden!
Jawel maar helaas valt de GS net iets te klein uit op mijn pols tov de SARX035, wellicht dat de kast eromheen er veel aan doet en mijn eerst gedacht was een GS maar ja, welke zal de grootte en look evenaren van de SARX035 baby Grand Seiko? Ik was zaterdag bij een dealer en kon ze bekijken en passen, zie foto. OK, dit waren Hi-Beats, geen spring drives. Sorry indien deze foto hier niet mag worden gepost in dit topic. Anders verplaatsen naar ander topic aub.
Poeh, als je iets wilt hebben met de dezelfde presence als een avenger dan moet je richting de Diver kant van de Grand Seiko. Die zijn er ook spring drives.
En btw, de high Beat van GS zijn ook een prachtig staaltje kunst.