Naast de Longines Legend Diver heb ik ook de Orient Saturation Diver op het oog, hij wordt vaak vergeleken met de Seiko MarineMaster 300m maar dan voor een vriendelijk prijsje. Exclusief invoerrechten koop je deze voor ca. $ 1.350,00, zeg zo’n € 1.000,00.
Veel geld natuurlijk voor een Orient-horloge, dus zou ik graag willen horen of iemand ervaring heeft met dit model van Orient?
Ik heb zelf de oudere versie (zonder het hacking uurwerk) een tijd gehad. Uit eindelijk een heel leuk aanbod op gehad en toen weggedaan, maar ik zit nu ook weer te denken over de witte. Het is zeker geen klein ding, maar wel zeer netjes afgewerkt.
Heb je nog specifieke vragen? Die nieuwe zal je nog niet zo veel ervaringen mee vinden op dit forum denk ik, aangezien ze pas een maandje te koop zijn :).
Ik heb zelf de oudere versie (zonder het hacking
uurwerk) een tijd gehad. Uit eindelijk een heel
leuk aanbod op gehad en toen weggedaan, maar ik
zit nu ook weer te denken over de witte. Het is
zeker geen klein ding, maar wel zeer netjes
afgewerkt.
Heb je nog specifieke vragen? Die nieuwe zal je
nog niet zo veel ervaringen mee vinden op dit
forum denk ik, aangezien ze pas een maandje te
koop zijn :).
Het gaat mij voornamelijk om de geboden kwaliteit. Ik heb eerder Orient-horloges gehad (Mako XL) maar dit is natuurlijk een hele andere prijsklasse. Voor een Omega of Breitling leg ze zo dit soort bedragen neer, maar voor een Orient voelt het toch wel anders, heb ik ook bij Seiko (maar in wat mindere mate).
Ik heb zelf de oudere versie (zonder het
hacking
uurwerk) een tijd gehad. Uit eindelijk een heel
leuk aanbod op gehad en toen weggedaan, maar ik
zit nu ook weer te denken over de witte. Het is
zeker geen klein ding, maar wel zeer netjes
afgewerkt.
Heb je nog specifieke vragen? Die nieuwe zal je
nog niet zo veel ervaringen mee vinden op dit
forum denk ik, aangezien ze pas een maandje te
koop zijn :).
Het gaat mij voornamelijk om de geboden kwaliteit.
Ik heb eerder Orient-horloges gehad (Mako XL) maar
dit is natuurlijk een hele andere prijsklasse.
Voor een Omega of Breitling leg ze zo dit soort
bedragen neer, maar voor een Orient voelt het toch
wel anders, heb ik ook bij Seiko (maar in wat
mindere mate).
Eric
Ik heb ook een Mako XL (heb er een stuk of 20, dus dat zinnetje kan ik bij aardig wat modellen herhalen ;)), maar dit is wel echt een heel ander beestje. Sowieso een veel beter uurwerk dan de 46943 in een Mako XL en saffierglas. De afwerking van alles is zeer netjes. Ook bijvoorbeeld de bezel voelt veel strakker aan (120 clicks). De band van de nieuwe is iets anders dan de oude, maar hij ziet er wel ongeveer hetzelfde uit. Die van de oude was in ieder geval wel top.
Ik geloof dat ze hem bij 1 of 2 juweliers in Nederland hebben liggen, dus misschien kan het de moeite waard zijn om daar eens langs te gaan.
Mijn eerste reactie is " jeemig wat een hoop geld voor zo’n japannertje".
Zijn die dingen nou ècht het waard om er zoveel voor neer te leggen?
Ik bedoel dan vwb de kwaliteit, want over de rest-/ruilwaarde maak ik me geen enkele illusie.
Mijn eerste reactie is " jeemig wat een hoop geld
voor zo’n japannertje".
Zijn die dingen nou ècht het waard om er zoveel
voor neer te leggen?
Ik bedoel dan vwb de kwaliteit, want over de
rest-/ruilwaarde maak ik me geen enkele illusie.
Naja, als je eenmaal Grand Seiko (of Credor) hebt gezien, dan twijfel je ook niet meer aan Japans. Royal Orient is nog een stuk onbekender, maar over GS is vrij veel geschreven. Nu zijn die wel een stukje duurder, maar het is wel tekenend voor de Japanse kwaliteit.
Een tijdje terug heb ik dit topic gelezen op het Amerikaanse Rolex forum: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=272575 . Dan zie je dat zelfs de Rolex diehards onder de indruk zijn van de kwaliteit.