Iemand ervaring met de PAM512?

Hallo mede-liefhebbers,

Ik ben alweer 2 maanden erg tevreden met mijn Sub No Date, een waar record! Ik krijg flink wat ruilvoorstellen, variërend van een Tudor Pelagos + cash tot ruil zonder bijbetaling met een Tag Heuer Monaco Steve McQueen + een IWC Aquatimer Chrono titanium, het moet niet gekker worden :wink:

Nu denk ik wel dat het tijd wordt voor een “gelijkwaardig” horloge ernaast, ik heb wel wat gekocht de laatste weken (Monster, SKX007 etc.) maar dat werkt voor mij niet naast de Sub.

Ik ben erg gecharmeerd geraakt van de wat kleinere Panerai’s, die grote dingen van 44,45 of 47 centimeter zijn gewoon niet (meer) aan mij besteed. En zo ben ik na de nodige filmpjes en reviews uitgekomen bij de PAM512: 42mm diameter, 10mm hoog, 22mm lugs, mooie afmetingen voor mij.



Dus als iemand er eentje heeft (of heeft gehad) dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen met dit model specifiek en Panerai in het algemeen.

Groet,
Eric

1 like

Ik heb deze 2 maand gehad en gedragen.
Prachtig horloge, juiste maat en zeer comfortabel.
Moest uiteindelijk wijken voor een 14060M aankoop, maar deze komt er ooit terug.

In vergelijking met de 112 en 000 die ik ervoor had is deze veel aangenamer om te dragen.
Goeie zet van Panerai, de versie met automaat is trouwens ook leuk en nauwelijks dikker door de “micro” rotor.

1 like

Ik heb geen ervaring met de PAM512, maar wel met Panerai in het algemeen. Ik heb een 44mm versie Panerai Luminor en ik vind het ondanks zijn afmetingen een geweldig en goed draagbaar horloge (komt denk ik ook door de ovale kast). Daarnaast lenen bijna alle PAM’s zich uitstekend voor bandenwissels. Ik ben nog geen horlogebandje tegen gekomen dat er niet op staat. Hier enkele voorbeelden:

1 like

Geen ervaring mee maar ik ben vooral gecharmeerd van de meest rustige plaat icm titanium kast en leren band…

Vind het trouwnes een mooie aanvulling naast je sub.

Ps mocht de sub toch de deur uitgaan heb ik misschien ook nog wel wat te ruilen maar geen panerai :wink:

2 likes

Geen ervaringen, maar een schitterend horloge!
Mooie formaten! De andere formaten zijn mij veel te groot.

1 like

nou, zeker die 44, 45 of 47 centimeter kasten van de ts…. ik zou al moeite hebben met autorijden ! :slight_smile:

(flauw, ik weet het, maar was na de aasgieren discussie even in zo’n bui - het zij me vergeven hoop ik)

1 like

Panerai, prachtig door z’n eenvoud. Nog altijd zeer tevreden met de 183.
Ik vind die nieuwe radiouitzending.fraai gemaakt en een leuk maatjes hebben. Wou alleen dat ie faux wired lugs had. Dat vind ik toch wel karakteriserend voor de radiomir.

1 like

Geen ervaring ermee, maar ik zeg kopen Eric! Erg fraai!

1 like

Volgens mij sloeg je autocorrect op hol :grinning:

2 likes

Hahaha, Radiomir bedoelt Wing denk ik…

1 like

Hi Eric ik heb geen ervaring met dit model maar wel met verschillende Radiomirs welke een handopwind-uurwerk hadden in combinatie met een schroefkroon. Dit betekent dat je vaak de kroon moet los- en vastschroeven om het uurwerk op te winden. Dit kan leiden tot versnelde slijtage van het schroefdraad en in één geval moest een Radiomir hierom terug naar Richemont. Was hem 4 maanden kwijt. Verder een prachtig horloge!

1 like

What else…:slight_smile:

1 like

Dat is dus een goede tip, dank je Peter.

De Sub is in mijn ogen de “onverwoestbare”, het beest, altijd betrouwbaar, de PAM512 is de knappe verleidelijke beauty, door het hoge bandenswap-gehalte ziet ze er ieder keer weer anders uit maar wat “fragieler”.

Geen ervaring met de 512, wel met de 312: Ik denk dat de 512 een hele mooie aanvulling is op een Rolex. Ik vind het mooie van Panerai de eenvoud en gebelanceerde dials, eenvoudige bandenwissel waardoor het horloge een compleet andere look krijgt, dat het een Italiaans merk is en dat het behoorlijk wat minder bekend is dan b.v. Rolex.

Ik zeg doen!

mooi horloge zo’n Radiomir 1940. Deze is iets platter dan de gewone Radiomir. Ik ga hem ook eens beter bekijken/passen. Voorlopig even van mijn grail genieten, de PAM 346.
De 45 mm valt door de lugs waarschijnlijk wel mee om de pols. Je zou de diverse maten zeker eens moeten vergelijken. Ook de automaat is redelijk plat. Het uurwerk is speciaal voor de 1940 ontwikkeld.
Succes met kiezen !

1 like

Doen, Eric! Super gave combinatie, als je het mij vraagt. Ik heb nu zowel een Radiomir als een Luminor gehad (wel allebei 44mm). Zou graag weer een keer een PAM toe willen voegen aan de collectie, en zou met mijn kennis van nu ook absoluut voor de 512 gaan. Past mij wat beter, 44mm is wel echt groot.

1 like

Ik vind de 620 persoonlijk net wat mooier en handiger omdat het een automaat is. Prachtig uurwerk met microrotor erin.
Ik moet wel ff wennen aan het pushpin systeem weer voor de bandwissel.

1 like

De 512 stond ook op mijn lijst. Prachtig horloge. Mooie maat. Slank. Fantastische mooie lijnen, maar ik denk dat de kleur vd lume me tegen zal gaan staan. Ik vind daarom de pam574 dan weer erg mooi. Mooi uurwerk met lange power reserve. Groene band moet je even vergeten.

1 like

Die is inderdaad ook mooi, maar ook weer een handopwinder. Zou een automaat minder slijtagegevoelig zijn zoals @Oom_Piet al schreef?

Groene band is juist cool :wink: Daar ben ik al een tijdje naar op zoek voor mijn Panerai…

1 like