Iemand ervaring met de Sinn U1 tegimented?

Hallo HF’rs,

Ik ben geinteresseerd in een Sinn u1 tegimented. Heeft iemand ervaring met dit horloge en wat is het praktische verschil met de normale U1. Beide versies zijn gemaakt van uboat stahl. Ik lees op internet dat het een echte toolwatch is. En laat ik daar nu net naar op zoek zijn ;-). Mijn huidige collectie bestaat uit een orange en dark monster van seiko. Een marinemaster 300 tuna en een Rolex Sub. Daarnaast het ik ook nog een mooie aramar Arctic ocean. Deze zal helaas wel het veld moeten ruimen voor als de Sinn komt. Weet iemand trouwens ook wat de gemiddelde wachttijd/levertijd is bij Sinn horloges?
Dat zijn een hoop vragen van mijn kant voor op de zaterdag ochtend ;-).
Ik ga nu weer verder met klussen/schilderen ;-).

Ik heb de 857 UTC, ook een model met tegiment. Een fantastisch horloge!! Het met regiment behandelde staal schijnt krasbestendiger te zijn dan onbehandeld rvs. Aan mijn gesp van de rubber band is dat niet echt te merken:( Ik ben er erg voorzichtig mee, maar dat heeft toch niet kunnen voorkomen dat er gebruiksporen op te zien zijn. De kast is nog volledig gaaf. Misschien te verklaren door verschillend basismateriaal??

Ik adviseer om naar een AD in Duitsland te gaan of naar het Sinn-steunpunt in Nederland. Je kunt de modellen dan irl zien en voelen. Sinn is een heel fijn merk, maar toch iets te duur om van een plaatje te kopen:) In Munster zit een bijzonder fijne Sinn-dealer.

Ik heb een tijdje een U1 gehad. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1265192,page=1 Prachtig horloge met een super afwerking.
Ik heb geen ervaring met de tegiment behandeling echter vind ik dat dit horloge in de “gewone” uitvoering wel erg gevoelig is voor gebruikssporen. ook de coating op het glas was binnen nog time toch zichtbaar beschadigd. Weliswaar haarlijntjes maar toch. Ik ben zeer voorzichtig met horloges dus dit viel mij persoonlijk een beetje tegen.

verder echt een tophorloge meteen geweldige comfortabele band. Ik zou hem zeker gaan passen als je de mogelijkheid hebt hij is best wel uitgesproken qua uitstraling.

Succes met de voorpret.

Gerrit

Iedereen bedankt voor de berichten.
Ik heb de U1 al een keer in het echt gezien en gedragen.
Is een dijk van een klok. Het was destijds de standaard klok zonder de tegiment behandeling. Vandaag mijn vraag ;-). De de stalen band wordt volgens mij niet behandeld als je de tegimented versie van de u1 besteld. Mocht dit niet zomzijn dan laat het me even weten ;-). Ja de voorpret is inmiddels begonnen ;-).

daymio Schreef:

De de stalen band wordt
volgens mij niet behandeld als je de tegimented
versie van de u1 besteld. Mocht dit niet zomzijn
dan laat het me even weten ;-).

Volgens het Katalogbuch van Sinn (pag. 196/7) is de stalen armband “getegimenteert”.

Thnx voor het opzoeken ;-).
Nu weet ik het zeker. De aramar arctic ocean moet het veld ruimen voor de sinn.
Voor dat geld moet ik de extra 200 euro die de tegiment behandeling kost wel kunnen opbrengen ;-). Nu maar hopen de de hf beheerders mij willen toevoegen aan het verkoop gedeelte.

“Gewoon” ff naar Frankfurt rijden voor de ultieme factory-sale belevenis. Ze zijn 1x in de maand op op zaterdag open…

Das natuurlijk ook een mogelijkheid ;-).
Ben bang dat ik dan niet meer kan kiezen haha.

daymio Schreef:

Das natuurlijk ook een mogelijkheid ;-).
Ben bang dat ik dan niet meer kan kiezen haha.

maar dat is misschien ook wel t leuke. toen ik op zoek was naar n portuguese, heb ik meerdere klokjes gezien en kwam na laaaaaaaaang beraad met iets ander thuis.

Haha ik ken het gevoel.
Bij de aanschaf van mijn eerste Rolex was ik eigenlijk op zoek naar een seadweller. Helaas paste dat niet zo goed bij mijn grote pols. Er waren zelfs schakelsnte kort. Daarom een nieuwe 114060 gekocht. En daar super tevreden mee. Daar ben ik ook zeer zuinig op, vandaar de noodzaak om een tank als horloge ;-). De sinn u1-t lijkt mij daarom uiterst geschikt ;-).

Horloge platforum van Gerard Neijenbrinks in Den Haag is geen Sinn dealer meer wel jammer. Anders zou je daar kunnen kijken.

Hennie Schreef:

Horloge platforum van Gerard Neijenbrinks in Den
Haag is geen Sinn dealer meer wel jammer. Anders
zou je daar kunnen kijken.

hij is idd gestopy met alle dealerschappen en doet alleen nog occasion.

Zijn er niet meer sinn lovers hier :wink:

Jawel heb er 2 gehad een 103 chronometer en een 856 was ik heel tevreden over maar met mijn stomme kop weer verkocht:( Maar ooit komt er weer een.

daymio Schreef:

Zijn er niet meer sinn lovers hier :wink:

Jawel, ik heb een 757 Diapal op (fein-glieder) staal. Draag ik niet iedere dag, maar toch na 2.5 jaar nog “als nieuw”. Gaat waarschijnlijk binnenkort mogelijk in de verkoop, maar enkel door gebrek aan polstijd. Heb ook een keer gekeken naar de U1, prachtig horloge, maar te groot voor mij :X. En oh ja, reality check, ik heb al te veel horloges…

daymio Schreef:

Zijn er niet meer sinn lovers hier :wink:

Ik ben de trotse en gelukkige eigenaar van een Sinn 103 StSa UTC.

UX hier!

daymio Schreef:

Zijn er niet meer sinn lovers hier :wink:

Ik heb er momenteel 3

Sinn 103 StSa
Sinn 144 StSa
Sinn EZM3

Kwalitatief niks op aan te merken, tot heden erg tevreden met dit drietal.
Maar ik ben wel aan het twijfelen om ze op korte termijn te gaan verkopen voor een heilige graal.

757 gehad, U1 zelfs 2x gehad… (1x std, 1x sdr)

stiekum kijk ik nu naar een 103st :slight_smile:

mooi merk… duur geworden… ik kocht mn 757 voor 925,-… haha!

Heb er een paar gehad, mooi merk.

UX
857
856
556