Ik kwam deze horloges tegen tijdens een surfsessie. Iemand deze toevallig al in de handen en om de pols gehad? Vooral het renaissance model spreekt mij erg aan.
renaissance
astrologium
Ik kwam deze horloges tegen tijdens een surfsessie. Iemand deze toevallig al in de handen en om de pols gehad? Vooral het renaissance model spreekt mij erg aan.
Past u op, deze horloges kunnen wel eens niets te maken hebben met de originele uitvinder.
Nee, maar toch kunnen het wel fijne horloges zijn toch?
Met 10 jaar garantie zijn ze wel zeker van hun zaak.
En die zilverkleurige astro-nogwat, ziet er goed uit.
Ja specs zien er ook goed uit.
Voor de renaissance:
Voor de astro
Alleen die Anno 1510 voelt misschien een beetje als valse historie.
Zeker wel, maar op het moment dat ik naar een .eu domein zit te kijken en er staat op die website iets over een 15e eeuwse uitvinder, terwijl op de dials van die horloges Swiss made staat… Tja. Geen bedrijfsgeschiedenis, geen niks. Ze hebben het over “hun ateliers” op de website, maar het KVK nummer wijst naar deze gegevens:
Tolgahan B.V.
Tolgahan B.V.
81415494 0000 000047713488 Tolgahan B.V. Adviesbureaus op het gebied van public relations en communicatie Detailhandel via internet in consumentenelektronica Besloten Vennootschap met gewone structuur
Dan lijkt het sterk op een plakmerk wat standaard kasten en uurwerken pakt, horloges laat assembleren en ze onder een spiffy klinkende merknaam verkoopt zonder dat je weet wat daar verder achter zit.
Verder googlen doet mij vermoeden dat het een ding is wat opgezet is door een marketing man.
Zeker wel, maar ik heb geen flauw benul hoe het zit met garantie-afwikkeling, verdere reputatie, grootte van het bedrijf of wat dan ook. Nu zijn het allemaal standaard uurwerken en materialen, dus heel veel kan er niet fout gaan.
Maar inspirerend vind ik het merk absoluut niet.
Zekerder dan ik wanneer ik het bedrijf begin te googlen.
Ik vind EZA al een vage marketingconstructie, met die verhalen over Pforzheim waarin ze zeggen dat ze onderdelen elders vandaan halen omdat de Pforzheimer Uhrenindustrie uitgehold is (met Sinn om de hoek in Frankfurt en zowel Ickler als Stowa gewoon in het dorp zelf), en EZA wordt dan nog gerund door iemand die van Schoonhoven af komt.
Als je een nieuw horlogemerk wilt beginnen, prima, maar raap er dan niet andersmans geschiedenis bij. Als ze nou gewoon hadden gezegd "Ter ere van Peter Henlein hebben wij in 2019 een horlogemerk opgezet en dit zijn onze producten", prima. Dat kan ik respecteren.
Mooi wel ja
Alleen het nut van zo’n datumraam met 3 dagen ontgaat me een beetje. De meeste mensen weten wel dat na 14, 15 komt, toch? Natuurlijk is er dan nog zoiets als esthetische redenen, maar die zie ik ook niet; ik vind het niet mooier oid. Ik zou dan dus voor het vierkante datumraampje gaan.
Het nut is volgens mij dat je dan toch kunt afleiden welke datum het is als de wijzer over de eigenlijke datum heen valt.
Of je dat mooi vindt is een tweede (ik niet in ieder geval).
Ohja, dat had ik me helemaal nog niet gerealiseerd. Toch is dat ook slechts enkele minuten per dag het ‘probleem’ natuurlijk… dusja… ik blijf het een beetje lame vinden
AHA! Ik heb me inderdaad altijd afgevraagd waarom sommige horloges 3 datums en een pijltje gebruiken.
En ik ken het probleem dat ik alsnog mijn telefoon uit mijn zak moet halen omdat ik de datum op mijn horloge niet kon zien.
Now I know… Dank!
Zo simpel als dat
Van letterlijk dezelfde website:
Misschien, misschien dat z’n OEMmer/assembleerder in Solothurn zit. Maar het zou me niet verbazen als het niet zo was.
Onderneming is trouwens op 28 december 2020 opgericht. Om dan blijkbaar 10 jaar garantie op je horloges te geven…
Het lettertype en niet-echt-ontworpen logo roepen voor mij toch echt “Plakmerk! Plakmerk!”
Dit op je dial zetten en in je communicatie meenemen terwijl je nog niet eens een jaar bestaat vind ik sowieso een no-go.
Doet me denken aan de merk uit Amsterdam van de koekoeksklokken en agressieve social-media campagnes… Fro-mo ofzo? ‘Since 1607’
Naam gekocht en horloges komen uit China Copy paste en go.
Sinds 1500 nog wat yeah right