Iemand ervaring met DHL van uit duitsland?

Ik heb dus iets in Duitsland besteld, en nu staat er op de track & trace het volgende.

Sat, 02.06.12 02:31 h
Köln, DE
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization.

Maar DHL Nederland schijnt geen zendingen van het Duitse DHL afteleveren (WTF?)

Klantenservice van duitse DHL een email gestuurd maar krijg daar geen antwoord op.
Dus heeft iemand ervaring met een pakketje van DHL uit Duitsland en kan mij vertellen door welke partij het wordt afgeleverd?

Antoni

Doet selectvracht dat niet?

Klopt. Selectvracht neemt dit over in NL. Bij mijn Deep Blue een paar weken geleden nam PostNL het over van DHL Duitsland.
Je kan de trackandtrace van DHL duitsland dus volgend tot aan de grens, daarna kan je een trackandtrace van Postnl krijgen.

Volgens bezorgt dhl alleen duurdere services zoals express zelf in het aankomstland.
Heb zelf ook weleens een pakketje dat in duitsland met dhl is verstuurd ontvangen met selektvracht.
Was ook nog wel vrij vlot hier volgens mij :slight_smile:

Nee hea, je gaat toch niet vertellen dat de vrienden van selectvracht m’n pakket hebben :frowning:

Die schijnen niet zo’n hele goede reputatie te hebben.

Ik vond het wel jammer dan DHL Nederland de bezorging niet overnam. Bij DHL kan je namelijk zelf nog een pakket ophalen bij het regionale verdeelpunt als ze niet kunnen bezorgen omdat er niemand thuis is. Bij PostNL kan je dit vergeten en is er de volgende dag weer een kans…

PostNL is voor mij toppie ik weet dat onze bezorger altijd tussen 4 en half 5 komt, en als je er niet bent volgende dag ophalen, 2 min van mijn huis vandaan, woensdagmiddag pakketje vanuit UK verstuurd, zaterdag kwart over 4 in m’n handen.

Maar hoe had jij die track & trace code verkregen? kreeg je die zelf via de mail of moest je contact opnemen met PostNL?

Bij mij ook Selektvracht. Ik heb er goede ervaringen mee, alleen duurt het onze kant op gewoonlijk 1 dag langer dan als ik met PostNL iets richting Duitsland stuur.

Antoni Schreef:

PostNL is voor mij toppie ik weet dat onze
bezorger altijd tussen 4 en half 5 komt, en als je
er niet bent volgende dag ophalen, 2 min van mijn
huis vandaan, woensdagmiddag pakketje vanuit UK
verstuurd, zaterdag kwart over 4 in m’n handen.

Maar hoe had jij die track & trace code verkregen?
kreeg je die zelf via de mail of moest je contact
opnemen met PostNL?

Alleen maar omdat ik op het moment van bezorgen niet thuis was en er dus een kaartje met een code in de bus lag…:smiley:
Ik wist eerst niet dat het om die DHL zending ging, ik verwachtte op dat moment ook een ander pakketje. Na wat bellen en internetten werd het mij duidelijk.
PostNL kan dacht via je DHL code nakijken om welk pakket het gaat en het dus traceren voor je. Moet je even bellen…

Geduld, Antoni :wink: Ik wordt ook altijd zenuwachtig als ik niet weet waar m’n pakjes zijn :wink:
Zendingen van DHL Duitsland worden hier door PostNL of SelektVracht bezorgd, doorgaans heel betrouwbaar. Zat goede ervaringen hier.

Groet, Matthijs

Ik ben heel ongeduldig en “bezorgd” haha, maar dat is meer omdat selektvracht mijn pakketje gaat bezorgen…

Dat schijnen particulieren in hun eigen auto te zijn en is volgens de vele klachten op internet soms niet helemaal zuivere koffie…

Ik heb zeer goede ervaringen met DHL, alleen in Duitsland moet je je realiseren dat er wel twee verschillende DHL’s zijn. Het DHL zoals wij dat hier in NL kennen en het DHL dat eigenlijk gewoon de pakketdienst is van Deutsche Post (vergelijkbaar met onze PostNL). Die laatste service is dus niet de koeriersdienst van DHL, maar gewoon de nationale pakketjesservice. Omdat DHL onderdeel is van Deutsch Post gaat dat toevallig onder de naam DHL en hier in Nederland onder de naam Selektvracht.

Ik vraag dan ook altijd bij verzending vanuit Duitsland of ze bij waardevolle zaken gebruik willen maken van de duurdere DHL dienst.

DHL staat immers voor Duurt heel lang…haha kan het weten er voor gewerkt…
succes

Is dat wel zo? dat DHL Duitsland pakketten doorzet naar selektvracht?

Namelijk laatst een zending gehad uit Duitsland met DHL sticker…
en bezorgd door een DHL bus…

Dus misschien is dit niet altijd zo?

Zie mijn bericht verderop in dit topic. Is dus afhankelijk van in welk kanaal de aanbieder zijn pakket aanbiedt. De DHL dienst die in feite niets meer is dan de standaard pakketjesservice van Deutsche Post, of de DHL Koeriersdienst.

Als ik ooit wat uit Duitsland ontvang komt dat meestal in Nederland bij DPD terecht, de Deutsche Pakket Dienst, die het bij mij bezorgt.
Ik weet dan eerlijk gezegd niet hoe het bij de afzender gestart is.

Dan is het ook bij DPD gestart.

pfft ben van het kasje naar de muur gestuurd, op de track en trace stond gister ochtend,

Tue, 05.06.12 07:15 h
NL
The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot

Ik gister gebeld met selektvracht, pakket niet bekend bij hun, dacht ik nou bel vandaag nog een keer met selektvracht, pakket nog steeds niet bekend bij hun en misschien was het kwijt en ik moest het zelf maar uit zoeken.

Toen DHL nederland gebeld, die vertelde me dat het via selektvracht en niet bia hun gaat en dat ik het heel misschien nog bij DHLforyou kon proberen,

DHLforyou gebeld, de eerste die me een beetje hielp, vertelde me dat het pakketje bij hun ook niet bekend was maar dat als er wordt aangegeven bij de track en trace dat het klaar is voor levering, dat het dan toch echt bekend moet zijn bij een vervoerder.

Ik had 3 dagen geleden al een mail gestuurd naar DHL duitsland maar geen antwoord op gekregen dus ik dacht ik bel nu maar is.

In me beste duits uitgelegd wat er aan de hand was, en toen kwam het verlossende antwoord, we hebben het aan TNT gegeven.

Ik TNT bellen, nee meneer dat gaat via postNL.

Na al het bellen toch blij dat het niet door de amateurs van selektvracht wordt bezorgd maar gewoon door me oude vertrouwde koerier hier.

Dankje voor jullie hulp